Bogstad vannet

Skrevet 10.11.2015 kl.22:44. Ligger i kategorien Sporty.

Ut på tur, aldri sur - eller hva! ;) På søndag tok jeg og Philip bussen opp mot Holmenkollen, og gikk av på et stopp i nærheten av Bogstad vannet. Vi har tatt t-banen i alle retninger og gått flere turløyper i Oslo, men denne var ny for oss. Mye fin natur, og herlig frisk luft. Føltes virkelig godt for kroppen, selv om det var akkurat på grensen til for kaldt. Vi gikk hel veien hjem til Majorstuen, så alt i alt ble det et stykke.

Skrevet 10.11.2015 kl.22:44. Ligger i kategorien Sporty. 9 kommentarer

Holmendammen

Skrevet 08.06.2015 kl.23:31. Ligger i kategorien Sporty.

Det er så herlig å være ute å bevege kroppen, og nå på søndag som var gikk vi en lang tur på nesten tre timer. Vi hadde ikke lagt opp noe rute på forhånd, og veien ble til mens vi gikk. Vi vandret blant annet mot Frognerparken, Slemdal, Holmendammen og opp til Vettakollen. Det var mange ender og svaner  i Holmendammen, men hjelpe meg hvor mange knott og mygg der var. Det beit overalt og vi ble nesten spist opp. Så ekkelt og stirre inn i klaser med innsikter som svermer rundt ansiktet. Isj isj ;) Men vi kosa oss som alltid på tur. Deilig søndag! :)

Skrevet 08.06.2015 kl.23:31. Ligger i kategorien Sporty. 14 kommentarer

ut på tur - Bygdøy

Skrevet 01.06.2015 kl.09:06. Ligger i kategorien Sporty.

Her om dagen gikk jeg og Philip tur rundt Bygdøy og tilbake. Det er så koselig å gå sanne turer; natur, dyreliv, skravling - for ja skravlen går i ett og det er så koselig. I fjor gikk vi mange turer rundt om i Oslo og omegn, men i år har våren vært så grått og kald at det er først nå i det siste det har fristet.

Vi kjøpte brus og jordbær på en liten lokalbutikk på Bygdøy, å den brusen er faktisk den beste jeg har smakt. Ananas og kokos, så digg :)

Skrevet 01.06.2015 kl.09:06. Ligger i kategorien Sporty. 9 kommentarer

Sukkertoppen

Skrevet 06.08.2014 kl.01:13. Ligger i kategorien Sporty.

I dag gikk vi tur opp på Sukkertoppen. Det er ikke den store fjellturen (314 moh), og det går kjapt og gå opp og ned. Men fra toppen er det en kjempefin utsikt over blant annet Ålesund by. Like før toppen er det satt opp en stor jukestjerne, den kan sees fra byen og lyser fint opp i fjellet ved juletider. Koser meg alltid på tur med Philip. ♥

Skrevet 06.08.2014 kl.01:13. Ligger i kategorien Sporty. 3 kommentarer

Svanshornet

Skrevet 14.07.2014 kl.09:46. Ligger i kategorien Sporty.

Søndagen dro jeg, Philip, mamma og pappa på fjelltur. Vi gikk opp til Svanshornet. På vei oppover ligger Rollonhytta. Det er klubbhytta til den sportsklubben jeg var aktiv i i mange år. Jeg spilte håndball for SK Rollon i 14 år, fotball i fem år, også var jeg håndballdommer for klubben i fire-fem år. Vi jeg har også malt på den hytta gjennom dugnad, og håndball-laget mitt sov over der noen få helger og trente i fjellet.

Det er veldig fin tur, men flott utsikt over fjell og fjorder. På toppen av Svanshornet (552 moh) kan vi se utover til Ålesund.

Skrevet 14.07.2014 kl.09:46. Ligger i kategorien Sporty. 3 kommentarer

Et lite stykke Norge - Godøyfjellet

Skrevet 08.07.2014 kl.19:44. Ligger i kategorien Sporty.

I dag kjørte jeg og Philip til Godøya. Vi parkerte bilen på en liten parkeringsplass med kuene, og startet og vandre oppover. Fjelletoppen er 497 moh, og det var temmelig bratt stigning oppover. Men for en utsikt og for en tur!!! Utrolig herlig og vakkert.

Sola skinner fortsatt, så nå skal vi leke med Bella i hagen og spille bordtennis. Ønsker dere en kjempefin dag!

Skrevet 08.07.2014 kl.19:44. Ligger i kategorien Sporty. 4 kommentarer

En sporty søndag - Songsvann - Ullevålseter

Skrevet 16.06.2014 kl.17:13. Ligger i kategorien Sporty.

I går tok jeg og Philip t-banen til Songsvann for og gå tur. Vi trasket oppover fjellet, gjennom skog, forbi tjern og vann til vi kom frem til Ullevålseteren. Der satt vi oss ned på noen benker, drakk litt brus og spiste niste, før vi trasket tilbake igjen. Det var en fin tur, for det er alltid hyggelig og gå å skravle i naturen sammen med Philip. Men det er nok andre løyper i Oslo-området som er mer spennende og har finere utsikt mens man går. Det ble litt mye tett skog til tider.

Skrevet 16.06.2014 kl.17:13. Ligger i kategorien Sporty. 5 kommentarer

sporty

Skrevet 09.06.2014 kl.01:06. Ligger i kategorien Sporty.

I dag pakket vi sekkene med niste, drikke og pledd, tok på oss rulleskøytene og trillet til Huk. Vi fant oss en fin plass i nærheten av Paradisbukta. Så utrolig herlig og ligge å skravle, få sol på kroppen og høre på bølgene. Vi badet også - iikk... Det var litt kaldt, men ikke så ille som jeg trodde før vi kom uti.

Senere på kvelden gikk vi en to-timers tur sammen med Linn og hunden Zorro. Så i dag har vi virkelig vært sporty. Herlig! :)

Skrevet 09.06.2014 kl.01:06. Ligger i kategorien Sporty. 14 kommentarer

Holmenkollstafetten

Skrevet 11.05.2014 kl.17:41. Ligger i kategorien Sporty.

I går sprang jeg Holmenkollstafetten for første gang for et av de ti lagene via jobben. Arrangementet er kjempesvært, så det var gøy å delta. Jeg hadde sisteetappen, også kalt sjarmøretappen, som hadde veksling like før Bislett stadion og en runde innpå den. Etappen min var på 610 m.

Venter på å veksle...

inne på Bislett stadion...

Så utrolig artig! Senere på kvelden var det bankett på jobben, og da kom det frem at første laget kom faktisk på 3. plass av ca. 1500 lag. Der er jo helt vanvittig bra! Jeg vet ikke hvilke plassering mitt lag fikk, og det er ikke så farlig heller. Artig å bare delta.

Skrevet 11.05.2014 kl.17:41. Ligger i kategorien Sporty. 5 kommentarer

Walk with us - Frognerseteren

Skrevet 22.04.2014 kl.20:34. Ligger i kategorien Sporty.

For et nydelig vårvær vi har i Oslo nå. I går var det godt over 20'C, så jeg og Philip bestemte oss for å gå en tur på Frogneseteren. Ironisk nok - den første skikkelige vårdagen ble vi delvis gående og traske i snø. Turen startet med at vi tok t-bane opp til Frognerseteren, og derfra gikk vi til Tryvannstårnet og tilbake til Frognerseteren. I stedet for å ta t-banen hjem igjen, så gikk vi nedover til Holmenkollen og helt til Majorstuen. Fra vi gikk av t-banen trasket vi i hele 3,5 timer!!! Tehe... Ikke rart jeg er støl og det verker i rompa og leggene. MEN - forfriskende og herlig! :)

Skrevet 22.04.2014 kl.20:34. Ligger i kategorien Sporty. 7 kommentarer

Les mer i arkivet » Mai 2017 » November 2016 » Oktober 2016
Hei! Jeg heter Kristine og er ei 30 år gammel jente fra Ålesund. Bor i Tigerstaden med min kjære, jenta vår Serine Isabella og pusen vår Bella. Mulig du så tryne mitt i TV3-programmet Fristet, der jeg ble kjæreste med Philip under finalen. Har også vært med i én episode av Budkrigen på TV2. Bloggen min gir et lite innblikk i hverdagen min, også deler jeg ting med dere som jeg liker. Håper den faller i smak!

Kontakt: kristinerosok@gmail.com

Lik også min fan-side på face: http://www.facebook.com/ kristinerosok.blogg.no