s ø n d a g e n

Skrevet 31.08.2015 kl.22:20. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Det er fortsatt nydelig i hovedstaden så i går gikk vi en tur fra Majorstuen til Grünerløkka. På veien gikk vi gjennom Stensbergparken, hvor de hadde laget et bie- og hundeområde. Det er koselig å gå å rusle i Oslo. Mye å sette blikket på, og mange spennende mennesker. Vi satt oss på en utekafé og tok en kopp kaffe på Løkka. Det er ikke så ofte vi beveger oss i den bydelen, så da er det ekstra artig å traske der.

kjole: Marc by Marc Jacobs // sko: Pretty Ballerinas

L♥ve Kristine

Skrevet 31.08.2015 kl.22:20. Ligger i kategorien My life as Kristine. 19 kommentarer

m u l b e r r y

Skrevet 30.08.2015 kl.22:36. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Et av mine siste favoritter er dette kule skinnarmbåndet fra Mulberry. Jeg fikk det  sommergave av mamsen min når vi var på shopping i Ålesund, og jeg digger det. Jeg går med en del ringer på fingrene til vanlig i gull og diamanter, og da synes jeg fort det kan bli litt voldsomt om også armbåndet skal gjøre for mye ut av seg og flashe opp hele hånden. Derfor liker jeg veldig godt dette litt mer røffe armbåndet som toner alt litt ned. Love it!

L♥ve Kristine

Skrevet 30.08.2015 kl.22:36. Ligger i kategorien My life as Kristine. 14 kommentarer

i'm back

Skrevet 30.08.2015 kl.00:15. Ligger i kategorien My life as Kristine.

romper: AQUA // sko: Clarks

God kveld søtinger! Dette er den lengste pausen jeg har hatt fra på bloggen på 5 år. Jeg har vært litt i tenkeboksen på om jeg skal fortsette eller legge den ned. Den siste tiden har tatt bilder på arrangementer, vennekvelder og reise, men likevel latt være å poste det her. Det betyr vel bare at jeg ikke er klar for å gi helt slipp enda. Uansett må jeg finne en retning jeg ønsker å før bloggen  i. Kanskje by litt mer på meg selv og bli mer personlig. Det er noe jeg alltid har hatt problemer med, ytre mine meninger og stå i den stormen i kommentarfeltet som det kan føre med seg. Jeg har nok alltid vært litt feig der. Uten meninger så støter man ingen, men på den andre siden virker man tom og uten karakter. Jeg har jo meninger, ja faktisk om mye. Vi får se fremover om jeg klarer å vise mot til å ytre dem.

Ønsker dere en nydelig kveld videre!

L♥ve Kristine

Skrevet 30.08.2015 kl.00:15. Ligger i kategorien My life as Kristine. 16 kommentarer

RITA ORA - Body On Me (feat. Chris Brown)

Skrevet 13.08.2015 kl.20:14. Ligger i kategorien Musikk.

Skrevet 13.08.2015 kl.20:14. Ligger i kategorien Musikk. 10 kommentarer

MAYBEAUTY - The Incredible Face Mask

Skrevet 12.08.2015 kl.00:02. Ligger i kategorien Annonser og sponsede produkt.

//sponset produkt

I går fløy vi tilbake til Oslo etter én mnd fantastisk ferie som vi tilbrakte i Ålesund og Thailand. Allerede i dag hadde jeg min første arbeidsdag etter sommeren, og jeg skal innrømme det var litt tøft. Opp tidelig, rett i et byggemøte for så en full arbeidsdag videre, og etterpå diverse hverdagsplikter. Puhh... stress og plutselig ha full plan, men samtidig deilig å komme inn i litt rutiner igjen.

Når alle plikter var unnagjort i dag, så hadde vi en velfortjent hjemmespa. :) Vi testet for første gang ut ansiktsmaske fra MAYBEAUTY - The Incredible FACE MASK. Jeg måtte le når jeg rev opp posen, for den var svart. Tihiii...

Jeg fikk Philip til å ta ansiktsmaske sammen med meg, og det var veldig artig. Vi tullet og fjaset mens vi ble stivere og stivere i ansiktet. :)

Vi så en episoden av Modern Family mens vi ventet på at tiden skulle gå til vi kunne ta av masken. Bella var supertrøtt og sovnet rett bak meg.

Masken skal fjerne hudormer, acne, døde hudceller og oljete hud. Jeg føler meg hvertfall helt smuuud i ansiktet nå. DIGG! :)

Om noen av dere søtinger ønsker å teste ut denne masken får dere 30 % rabatt ved å bruke kupongkoden kristinefacemask30!!!

Gå inn på nettsiden: https://maybeauty.no/kristinefacemask30

L♥ve Kristine

Skrevet 12.08.2015 kl.00:02. Ligger i kategorien Annonser og sponsede produkt. 15 kommentarer

Karon - Patong

Skrevet 09.08.2015 kl.23:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Torsdag og fredag de siste dagene i juli mnd var det Buddah dag i hele Thailand. Jeg vet ikke helt hva det innebærer for de innfødte, men for oss betydde det at vi ikke kunne kjøpe alkohol i 48 timer. Der var ulovlig og kjøpe i butikker, og det gikk ikke an å bestille noe alkoholholdig drikke til maten på restauranter. Jeg og Philip ble kjent med én nordmann (den eneste norske vi møtte på hele ferien!!!) i en bar i Karon, og han ringte oss å advarte oss mot å drikke noe fra hotellbaren på rommet også. Han hadde drukket en øl på hotellområdet, ble observert av en hotellvakt og deretter anholdt av politiet og måtte velge mellom å punge ut 2000 NOK eller sitte i fengsel i 25 dager. Strengt ass - så det er verdt å merke seg om man ferierer på denne tiden av året. Man kan fort tenke at reglene ikke gjelder for de som ikke er budhister, men det gjør de altså.

Uansett, vi gikk litt rundt på Tempelomdrådet i Karon under disse dagene for å titte litt, og da så vi mennesker som kom dit å ba. På kvelden så vi også budhistiske munker som hadde bønnemøter. Artig å få et lite innblikk i kulturen, selv om dette ikke er noe vi tror på. Bygningene er flotte, fargerike og hadde mye utsmykning.

Vi tok "party-taxi" som vi kalte det til Patong et par ganger. De åpne Tukk-tuk'ene spilte høy musikk fra store høytalere og flere hadde neonlys. Artig!

Patong er en større by en Karon, med kjøpesenter, maaange flere mennesker, mye mer uteliv, ulike "spesielle" show osv. Det var gøy å dra dit for noen timer, men persolig synes jeg der er en for stressende by og bo i når man er på ferie. Stranden i Karon var også mye flottere, så vi var fornøyd med å bo der. :)

I Thailand så kjørte nesten alle scooter, og det var utrolig å se alt de fikk plass til og bygde ut av en scooter. Hele familier på en sooter, kjøkkenvogner til fastfood på scooter, og de rarest ting ble fraktet. Bensin til scooter kunne man kjøpe langs veien på "saft"-flasker.

Elephant restauranten i Karon spiste vi på flere ganger på. Den hadde sinnsykt god mat til en veldig billig penge. Ikke rart den var anbefalt av TripAdvisor. Jeg og Philip kunne bestille to foretter, to hoveretter, vannflasker og fire øl - og alt kom på under 200 NOK, samtidig som det smakte utrolig godt.

Noen bilder fra et par kvelder i Karon. Manicure & pedicure - god mat - kokkosvann - livemusikk +++  Vi hadde det så mye gøy i Thailand! :)

Skrevet 09.08.2015 kl.23:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

en kveld i Karon

Skrevet 08.08.2015 kl.19:08. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Bildene er tatt på hotellet vårt i Karon før vi skulle ut å spise middag. Vi bodde der stort sett hele ferien, for utenom de dagene vi dro til Phi Phi Island. Som dere kan se går jeg i flats, altså ballerinasko. Jeg og Philip vandrer noe helt enormt når vi er på ferie. Om vi ikke må ta taxi, så går vi. På flere av kveld gikk gi gjerne helt fra Karon til Kata og tilbake. Ellers vandret vi rundt i Patong og Phuket sentrum. Km på km i timesvis. Haha - folk trener før ferien, vi trener i ferien. Neida, det er ikke derfor vi går så mye. Vi gjør det for å se mest mulig, også er det veldig koselig.

Solen gikk tidelig ned i Thailand. Allerede i sju-tiden på kvelden ble det mørkt.

Skrevet 08.08.2015 kl.19:08. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 16 kommentarer

Phi Phi Island

Skrevet 07.08.2015 kl.23:16. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Phi Phi Island har så utrolig mye å by på i tillegg til Monkey Beach med apekatter, "The Beach"-øyen like ved og snorkling med tropiske fisker. Vi gikk på oppdagelsestur i noen timer på øyen, for å se alt. Vi så hvordan de lokale bodde, fantastisk utsikten utover mot blant annet "The Beach"-øyen, flere småstrender, en slange, Monkey Bar på toppen av fjellet med utsiktspunktet, og det kuleste av alt - en apeflokk på kanskje ti apekatter. De leket i trærne og gikk bare noen meter foran oss. Dessverre var mobilen min tom for strøm, så jeg fikk ikke tatt bilde av de - uansett, det var det en spesiell og artig opplevelse. :)

Sentrum i Phi Phi hadde noe for en hver smak. Stort utvalg av restauranter, alle typer barer (rolige, live-musikk, beer pong-spill, dansemusikk, raggy style mm.), strandfester, småbutikker, Thai-boxing, og enormt mange tatoverings-sjapper. Det var sikkert tjue tatoverings-sjapper på den lille plassen, og de er oppe like lenge som utestedene. Undres hvor mange som har våket opp med en uønsket tattoo etter en fuktig kveld...

Det var så gøy å dra ut på Phi Phi. Vi spilte beer pong med strawberry daiquiri og redbull/vodka, før vi dro ned på stranden for beach party. Stemningen var helt fantastisk; kjempebra musikk, flammeshow, folk som hoppet i brennende hoppetau (NOTE: ikke gjør det - folk fikk brannskader), dansing og hyggelige feststemte mennesker.

Skrevet 07.08.2015 kl.23:16. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 10 kommentarer

Phi Phi Island

Skrevet 07.08.2015 kl.00:28. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Etter flere dager i Phuket, dro vi med ferge over til Phi Phi Island. Vi booket bungalow med sjøutsikt på Phuphaya Seaview Resort. Bildene over viser hytta vår og utsikten fra verandaen. For et fantastisk sted! Vi bodde helt perfekt for oss som er på parferie. Romantisk og rolig, men likevel bare en liten gåtur fra sentrum med heftig uteliv, barer og butikker. Vi fikk litt av alt med andre ord :)

Monkey Beach

Vi leide kajakk første dagen og padlet til Monkey Beach og andre nærliggende små strender. Urolig digg og befriende og kunne ro dit man vil. Vi var ute i timesvis og rodde. Philip lo av meg i starten, for jeg hadde ingen rytme i roinga så vi kom ikke så fort fremover. Det gikk heldigvis bedre etterhvert. Gøy var det uansett! :)

Phi Phi Lay - "The Beach"

Andre dagen dro vi med privat båt-taxi klokken 07:00 på morgningen til Phi Phi Lay. Dette er øyen  hvor de spilte inn filmen The Beach. På grunn av filmen har øyen blitt en stor turistattraksjon, og enormt mange reiseselskaper i Phuket, Phi Phi Island mm. arrangerer turer dit med store båter stappfull av mennesker. Det er ikke noe gøy å gå å vasse i folk, så det har derfor lite for seg å dra dit om man ikke gjør som oss - nemlig drar dit kjempetidelig og kan se øyen nesten alene slik at man får en følelse av hvordan det var i filmen.

Etter vi hadde vært på "The Beach" så tok båtmannen oss med rundt på ulike andre fine steder og vi snorklet med masse tropiske fisker.

(...mer om Phi Phi siden!)

Skrevet 07.08.2015 kl.00:28. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 9 kommentarer

pretty pink

Skrevet 05.08.2015 kl.21:23. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Hei dere, nå er vi tilbake i Ålesund og har nesten én hel uke igjen med ferie. Litt solbrent på nesen, men mange minner rikere :) Jeg lovet dere egentlig å blogge fra Thailand, for det stod i hotell-beskrivelsen at der skulle være nettverk på rommet. Vel, nettverk var der - men utrolig dårlig. Brukte 4 timer (!!!) på innlegget jeg postet derfra og da hadde bildene også dobbelt så lav oppløsning som jeg ellers bruker. Det ble derfor bare med den ene innlegget der. Jeg kommer heller til å dele ferieopplevelsene fremover nå fra Ålesund - litt på etterskudd, men det går vel bra.

kjole: DKNY // sko: Pretty Ballerinas

Skrevet 05.08.2015 kl.21:23. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

Les mer i arkivet » Mai 2017 » November 2016 » Oktober 2016
Hei! Jeg heter Kristine og er ei 30 år gammel jente fra Ålesund. Bor i Tigerstaden med min kjære, jenta vår Serine Isabella og pusen vår Bella. Mulig du så tryne mitt i TV3-programmet Fristet, der jeg ble kjæreste med Philip under finalen. Har også vært med i én episode av Budkrigen på TV2. Bloggen min gir et lite innblikk i hverdagen min, også deler jeg ting med dere som jeg liker. Håper den faller i smak!

Kontakt: kristinerosok@gmail.com

Lik også min fan-side på face: http://www.facebook.com/ kristinerosok.blogg.no