100 sommerbilder fra Tyrkia

Skrevet 31.07.2014 kl.22:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Skrevet 31.07.2014 kl.22:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Kveldsbad i Bodrum

Skrevet 30.07.2014 kl.16:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Mandagskvelden etter vi hadde vært på Kos, tok vi et aller siste kveldsbad på stranden nedenfor med oss. Tirsdag pakket vi nemlig kofferten og reiste hjem til Ålesund. Kommer til å savne Bodrum, men vi sitter igjen med mange fine minner.

Skrevet 30.07.2014 kl.16:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

KOS

Skrevet 30.07.2014 kl.14:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Fra Bodrum kan man ta ferje til en rekke av de greske øyene, deriblant Rhodos og Kos. På mandag tok vi turen over til Kos som ligger bare 10 km utenfor Bordum. Vi vandret litt rundt i byen, fant Hippokrates tre, spiste deilig lunsj i gamlebyen, og badet på stranden der. Vi hadde bare 5 timer før ferjen retunerte til Bodrum, men det holdt igrunn. Vi fikk sett mye av Kos, og vi synes ikke det var så spennende der. Det var mye norske flagg på restauranter og barer, unge som lærte seg flaring med flasker på stranden, og mye billig alkohol. Tror nok denne øyen er for de som en del yngre enn oss, og som ønsker ferie med flatfyll.

For all del, vi liker bra fester selv. Men Bodrum tar det på et helt annet nivå. Der er det mange svære og fancy nattsteder med underholdning, og man kan også feste på de store partybåtene Diamond og Catamaran. Diamond er den minste av de to og har plass til ca 800 mennesker, mens Catamaran tar en plass mellom 2000-3000 og har gjestet flere celebre mennesker og Hollywood-kjendiser. Samtidig kan man finne mindre utesteder, laidback vannpipe-restauranter ned med stranden og koselige lounge-barer. Vi ønsket en ferie med en blandin av opplevelser, kjærlighet, strandliv mm., så vi var bare skikkelig ute to av kveldene. Digger Bodum!

Skrevet 30.07.2014 kl.14:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

artigste middagen i Bodrum - hvordan kvitte seg med en calamari

Skrevet 28.07.2014 kl.00:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I gårkveld dro vi inn til Bodrum sentrum for å spise middag. Med de lokale bussene tar det bare noen få minutter fra resortet vi bor på. Vi fant oss en koselig restaurant ned ved båtpromenaden, og hadde fin utsikt fra tredje etasje ned på gaten og sjøen med båtene. Etter å ha sett på menyen valgte jeg lammespyd og Philip stuffet calamari. Mens vi ventet på maten så begynte vi å snakka om bestillingen. Philip sa at han håpte fisken han fikk var god. Er ikke calamari blekksprut, sa jeg. Phiilip så oppgitt på meg og sa: Ånei, såklart er det blekksprut, tenkte feil og trodde det var den lille rødskjellete fisken. Man kan si hva man vil, men uansett hvor perfekt man tilbereder en calamari så smaker det gummistøvel.

Vi fikk maten - og der lå den, den store blekkspruten fylt med deilig ost- og urte-fyll. Maten vi fikk var bra tilberedt, og servitørene var så hyggelig. Vi hadde ikke hjerte til å såre kokken ved og la den svære calamarien ligge igjen på tallerkenrett, så vi begynte å idémyldre hvordan vi kunne kvitte oss med den uten at de merket det. Jeg forslo blant annet og grave ut innmaten på brødet og stappe den inni der. Philip nevnte å sleppe den ned på persiennen i etasjen under. Vi endte opp med et av Philip sine forslag, som var å rulle den i papir, stappet den svære calamarien i lommen og gå på do for å kaste den der. Der var ingen søppelbøtte, så eneste måten var å trekke den ned i do. Philip delte den i to, og kastet første del nedi og trakk ned. Man skulle tro problemet var løst, men neida. Den satt seg fast! Philip fikk den heldigvis omsider ned i systemet ved hjelp av dobørsten, og den siste halvdelen ble revet i småbiter før den forsvant ned i systemet. PUHH... Vi delte maten min, og lo oss skakk gjennom resten av middagen. Artig!

Vi har ledd så mye av den middagen siden i går! Er det mulig. Tehee... :)

Skrevet 28.07.2014 kl.00:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Én kommentar

Pamukkale - Hierapolis

Skrevet 27.07.2014 kl.02:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Torsdag tilbrakte vi hele 3,5 timer i Pamukkale, før vi kjørte tilbake til Bodrum. Pamukkale er et sted i sørvestlige Tyrkia, ca. 50 km nordøst for byen Denizli, berømt for sin forekomst av kildekalk og varme kilder. Det ser ut som et snøskred som har veltet utover skråningen. De kritthvite terrassene med bassengene er byens hovedattraksjon. Forekomsten ligger i nærheten av oldtidsbyen Hierapolis og står sammen med denne på UNESCOs Liste over verdens kultur- og naturarv. Vannet har vært benyttet som helsebot i tusener av år. Kildekalken demmer opp det kalkrike og ofte brusende vannet i bassenger, det ene over det andre. Temperaturen på vannet er på over 60°C i grunnen, men er bare på omkring 36 °C i vannet som man kan bade i.

Inngangspartiet til gamle Hierapolis, var også inngangen til severdigheten. Etter å ha trasket noen hundre meter kom vi til et området med massebading i kildene og et helse-/badesenter. I dette senteret kunne man bade i Kleopatras basseng (selveste Kleopatra badet der faktisk), ta hudbehandling ved hjelp av små fisker, sole seg, spise på restauranter og drikke rett fra det rene sodium-rike vannet som skal visst være bra for magen. Vi smakte på det boblende vannet, og det var som å drikke Farris.

Jeg får helt noia av slike sild-i-tønner-opplegg, så vi begynte istedet å vandre vekk fra folkemengden og rundt på det flere km-store området.

Vi hadde ikke gått mange hundre meterne før vi omtrent ikke så et annet menneske. Det var så fantastisk! Ruiner, parker, flott utsikt og landskap om hverandre. Vi fant også vår egen badeplass langt langt unna, og kunne kose oss der. Så romantisk og vakkert ♥

Skrevet 27.07.2014 kl.02:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

Pamukkale

Skrevet 26.07.2014 kl.23:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Onsdag etter vi hadde vært på Jomfru Maria's sted, kjørte vi til Pamukkale og la oss inn på hotell. Pamukkale er et sted i sørvestlige Tyrkia, ca. 50 km nordøst for byen Denizli. Stedet er berømt for sin forekomst av kildekalk og varme kilder,

Love Kristine

Skrevet 26.07.2014 kl.23:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Ingen kommentarer

Efesos - Jomfru Maria

Skrevet 26.07.2014 kl.18:45. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Onsdag ettermiddag, etter vi hadde sett på ruinene og fått i oss en matbit, dro vi videre til Jomfru Marias sted. Det var her Jomfru Maria og apostelen Johannes slo seg ned etter Jesu død.

Stedet ligger på en fjellhøyde. Det var et parkområde med en kirke, og vi kunne se ruiner etter en gammel døpeplass der. Vannet som man kan pumpe ut fra brønnene er rent og kommer fra berggrunnen. Dette anses også som helligvann. Mange, vi inkludert, vasket seg og drakk av vannet. Vi begge skrev opp ønskene våre på en papirlapp og hang de opp på ønske-veggen.

Love Kristine

Skrevet 26.07.2014 kl.18:45. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Ingen kommentarer

Efesos - ruiner

Skrevet 26.07.2014 kl.16:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Onsdagen dro vi til Efesos for å se på ruinene der. Efesos er kanskje den største turistattraksjonen i Tyrkia. En gang provinshovedstad i Romerriket, men så forlatt i løpet av middelalderen.

I dag kan vi vandre rundt blant ruinene og la oss imponere over de bygninger, teknikker og samfunn som var levende for over 2000 år siden. Efesos/Efesus var opprinnelig en havneby som var tilknyttet havet gjennom elva Eaystros. Et jordskjelv i år 614 ødela mye av stedet. Etter hvert mistet også byen sin sentrale posisjon fordi sjøen trakk seg tilbake, og dermed lå den ikke lenger ved kysten. Ettersom bare en liten del er gravd ut og mye er ødelagt, får man ikke sett alt Efesos har hatt å by på. For eksempel Artemis' tempel, et av verdens syv originale underverker. De eldste funn fra området er fra år 1300 - 1400 f.Kr.

Det tok ca 2,5 timer på å gå gjennom hele det enorme området. Vi betalte litt ekstra for å komme inn i museet..Der kunne vi se dekorerte ruiner som de bevarte under en nybygg.

Love Kristine

Skrevet 26.07.2014 kl.16:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Ingen kommentarer

feriekos

Skrevet 25.07.2014 kl.22:26. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Dagene går i ett her, så det har blitt lite tid til å oppdatere bloggen. Vi koser oss kjempemasse, og har gjort så mye forskjellig. Tirsdag var vi i badeland, onsdag i Efos og så på ett de syv underverk, og torsdag dro vi til Pamukkala og badet i varme kilder. I dag var det strand-dag og shopping i Bodrum. Legger ved bilder siden. Ønsker dere en fin ferie!

Skrevet 25.07.2014 kl.22:26. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

Bodrum slott og vindmøller

Skrevet 19.07.2014 kl.18:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Bodrum Slott

Fredag besøkte vi Bodrum slott. Denne unike og antikke bygningen dominerer havneområdet i Bodrum. Bygd på en steinete klippe mellom to bukter, er borgen nesten firkant formet, og innerveggene er bygd med rester fra Mausoleet. Riddere med base på Rhodos bygde slottet St Peter tidlig i det 15. århundre, og det beskyttet Bodrum, om ikke alltid sukseefullt, helt frem mot slutten på 1.verdenskrig. Dette var Anatolias siste kristne samhold. Slottet ble museum I 1961 og huser i dag museumet for undervanns arkeologi.

Bodrum vindmøller

Vindmøllene er en av mange attraksjoner hvor man har utkikk over Bodrum by. Møllene ligger vendt mot nord vest, de er bygget opp av naturstein og tømmer, og frem til 1970 årene holdt mølleren til her oppe. Vindmøllene i Bodrum er ikke i bruk i dag, men står pyntelig på oliven lundene i forhøyningene som omgir Bodrum.

Det var veldig fint å dra opp dit og se utover Bodrum, men det var virkelig glasskår overalt der. Hver kveld drar tyrkere opp dit, råner og drikker. Vi ble anbefalt å ikke være dere etter det ble mørkt, for det kan være litt skummelt.

Skrevet 19.07.2014 kl.18:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 4 kommentarer

BODRUM

Skrevet 17.07.2014 kl.18:37. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Hei søtinger! Akkurat nå sittter vi på en nettkafé i Bodrum og nyter livet. Vi kom hit natt til onsdag og skal være her hele to uker. Herlig!

Bodrum, kalt Tyrkias «St. Tropez» er den mest populære ferie destinasjonen for tyrkere. Mange tyrkiske kjendiser, skuespillere og sangere reiser hit. Også en rekke Hollywood-kjendiser har feriert her. George Clooney har feriehus i Bodrum, og akkurat nå er Zac Efron her. Det er jo litt gøy! Her ligger også en av de 7 antikke underverker i verden, «Mausoleum».

Det som vi synes er bra her, er at det er vind og samtidig veldig lav luftfuktighet, så man blir ikke så varm og svett som i andre sydlige land. De standard jalla-bodene finnes naturlignok her også, men går man i de riktige områdene i Bodrum sentrum (de stedene tyrkerne er) så slipper man innkasterne på restaurantene, og man kan shoppe ekte merkevarer eller varer med fastpris i finere butikker. Langs kaien i Burdrum er det tett i tett med båter og store yacht'er. Vi har allerede rukket og gå rundt i lokalbyen Gumbert, i Bodrum, og badet på stranden Bitez.

kjole: Miss Sixty

Skrevet 17.07.2014 kl.18:37. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

NOT SORRY //sponset video

Skrevet 14.07.2014 kl.23:38. Ligger i kategorien Annonser og sponsede produkt.

Sorry, NOT SORRY, for å be dere om å se denne videoen. Det er en liten oppvekker til en del kvinner der ute, meg inkludert. Jeg er nok ikke den eneste som av og til får den ydmyke tonene og blir nesten litt underdanig. Det er en fin egenskap å være ydmyk, men ikke på bekostning av å være selvsikker og vise sine styrker.

Når jeg møter nye mennesker, og de spør hva jeg driver med svarer jeg ofte "ingeniør". Og hver gang Philip hører dette, så skyter han inn: Du er SIVILINGEIØR. For ja, jeg har 6 års høyre utdanning, 1 årig studie i Økonomi og ledelse + Master i Bygg og Miljøteknikk. Jeg jobber også i ett av Norges største byggfirma og har ansvarsfulle arbeidsoppgaver. Jeg er stolt - inni meg. Men når andre spør, så blir svare gjerne kort. Jeg vil ikke virke for vellykket, for stolt, for smart, og jeg vil ikke at folk skal tro jeg tror for høyt om meg selv. Det er jo igrunn bare tull! Hvor mange menn ville gjort det samme og fremstilt seg selv lavere - antakelig få. Vi jenter bør tørre og være stolte, bedre og smarte! Alle har noe de er god på om det er på uansett sammenheng - så vær stolt av det og vis det. Ikke beklag for å være god i noe - #ShineStrong

Om dere vil lese mer kan dere gå til Patenene og lese mer HER!

//sponset innlegg

Skrevet 14.07.2014 kl.23:38. Ligger i kategorien Annonser og sponsede produkt. 6 kommentarer

Molde Jazzfestival

Skrevet 14.07.2014 kl.22:42. Ligger i kategorien My life as Kristine.

I dag stod vi opp tidelig for å være med mamma og pappa til Molde. Vi rakk å se paraden tidelig på formiddagen som åpner  Molde Jazzfestival. Før vi dro luftet jeg Bella en liten tur i hagen, så hun skulle få litt frisk luft. Jenta vår elsker å være ute.

kjole: Marc by Marc Jacobs // genser: DKNY // veske: Guess

Det er kjekt og dra til Molde når det er fesival. Vi går langs kaien, kjøper digg mat i bodene, titter på mye rart, og det er god stemning med masse folk. Hyggelig dag!

Love Kristine

Skrevet 14.07.2014 kl.22:42. Ligger i kategorien My life as Kristine. Én kommentar

Svanshornet

Skrevet 14.07.2014 kl.09:46. Ligger i kategorien Sporty.

Søndagen dro jeg, Philip, mamma og pappa på fjelltur. Vi gikk opp til Svanshornet. På vei oppover ligger Rollonhytta. Det er klubbhytta til den sportsklubben jeg var aktiv i i mange år. Jeg spilte håndball for SK Rollon i 14 år, fotball i fem år, også var jeg håndballdommer for klubben i fire-fem år. Vi jeg har også malt på den hytta gjennom dugnad, og håndball-laget mitt sov over der noen få helger og trente i fjellet.

Det er veldig fin tur, men flott utsikt over fjell og fjorder. På toppen av Svanshornet (552 moh) kan vi se utover til Ålesund.

Skrevet 14.07.2014 kl.09:46. Ligger i kategorien Sporty. 3 kommentarer

sommerdager i Ålesund

Skrevet 13.07.2014 kl.23:25. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Vi har hatt et fantastisk sommervær i Ålesund, og vi har nyte dagene til det fulle fra morgen til kveld. Jeg har derfor vært litt dårlig på å oppdatere her, men nå kommer det.

Mamma og pappa har båt nedenfor huset, så vi fisker mye og kjører mye båt på sommeren. Jeg elsker båtlivet og sjøen, og drømmer om et hus med båtplass. Under er noen bilder fra fisketuren vår torsdagkvelden. Vi fikk åtte fisker, og deriblant en kjempetorsk som Philip fikk. Det ble da nykokt torsk på skive til kvelds - herlig!

Det har vært Båtfestivalen fra onsdag til lørdag i Ålesund, og vi var der en tur på onsdag og fredag.

Både fredag og lørdag dro vi til Svinøya med båten og lå og solet oss i timesvis på svaberg og hørte på bølgebrus. Vi kjørte også midt ut på sjøen og solte oss der. Vanvittig herlig!

I dag har vi gått på fjelltur med mamma og pappa til Svanshornet, og i morgen drar vi til Molde for der starter Jazzfestivalen. Det har virkelig vært noen aktive dager, og det er godt å føle at ferien i Ålesund blir utnyttet til det fulle.

Love Kristine

Skrevet 13.07.2014 kl.23:25. Ligger i kategorien My life as Kristine. 4 kommentarer

ut i Ålesund

Skrevet 12.07.2014 kl.21:23. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Hei dere! For noen fantastiske dager vi har hatt. Det er ikke ofte Ålesund glimter til med strålende sol og varme. Vi har badet, kjørt båt, fisket, solt oss på svaberget og vært på Ålesund båtfestival. Må bare nyte slike dager mens man kan. Blir derfor en kort mobilupdate nå. Tittet bare innom for å ønske dere en fin kveld. Vi skal ut i Ålesund og gleder oss

Love Kristine

Skrevet 12.07.2014 kl.21:23. Ligger i kategorien My life as Kristine. 3 kommentarer

Passion for fashion - get inspired

Skrevet 10.07.2014 kl.14:38. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder.

Love Kristine

Skrevet 10.07.2014 kl.14:38. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder. 3 kommentarer

Ålesund Båtfestival

Skrevet 10.07.2014 kl.00:44. Ligger i kategorien My life as Kristine.

For et herlig sommervær vi har i Ålesund. I dag har vi solet oss i hagen, og senere på ettermiddag dro vi inn til sentrum der det er Ålesund Båtfestival. Det betyr matboder, mange båter, cruiseskip, konserter og god stemning. Vi tok bare en liten runde i dag, så skal vi tilbake igjen i morgen.

Ha en fin kveld dere!

Love Kristine

Skrevet 10.07.2014 kl.00:44. Ligger i kategorien My life as Kristine. 3 kommentarer

trekløver'n - hagekos

Skrevet 09.07.2014 kl.00:48. Ligger i kategorien My life as Kristine.

kjole: Miss Sixty

I dag har vi koset oss ute i fineværet hele dagen. Først en fantastisk flott tur på Godøyfjellet, så lek med Bella i hagen, og på kvelden fisketur med bror. Philip fikk tre sei, mens vi dorget. Jeg er ikke så god på å få fisk, så jeg kjører alltid båten mens de fisker med harpe bak. I morgen er det Båtfestivalen i Ålesund - yeah!

Natta søtinger!

Love Kristine

Skrevet 09.07.2014 kl.00:48. Ligger i kategorien My life as Kristine. 9 kommentarer

Et lite stykke Norge - Godøyfjellet

Skrevet 08.07.2014 kl.19:44. Ligger i kategorien Sporty.

I dag kjørte jeg og Philip til Godøya. Vi parkerte bilen på en liten parkeringsplass med kuene, og startet og vandre oppover. Fjelletoppen er 497 moh, og det var temmelig bratt stigning oppover. Men for en utsikt og for en tur!!! Utrolig herlig og vakkert.

Sola skinner fortsatt, så nå skal vi leke med Bella i hagen og spille bordtennis. Ønsker dere en kjempefin dag!

Skrevet 08.07.2014 kl.19:44. Ligger i kategorien Sporty. 4 kommentarer

drive with me - shopping

Skrevet 08.07.2014 kl.01:05. Ligger i kategorien My life as Kristine.

I dag var det ikke mye å finne på. Det blåste og regnet. så da ble det verken båttur eller gåtur. Men shopping er bra på en slik dag. Vi trengte solkrem til vi skal reise til utlandet neste uke, og det var grunn nok til å dra inn til bysentrum.

I tillegg til solkrem så fikk jeg handlet én godbit; Marc by Marc Jacobs pc-veske. Love it!

Nå skal vi se X-Men First Class. Jeg har ikke sett de X-Men-filmene før, så vi startet med første film sist uke og jobber oss gjennom. Ønsker dere en kjempefin kveld!

Love Kristine

Skrevet 08.07.2014 kl.01:05. Ligger i kategorien My life as Kristine. 5 kommentarer

Passion for fashion - get inspired

Skrevet 07.07.2014 kl.22:19. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder.

Love Kristine

Skrevet 07.07.2014 kl.22:19. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder. 4 kommentarer

Ålesund - tur - Bella

Skrevet 07.07.2014 kl.00:45. Ligger i kategorien My life as Kristine.

God kveld dere! Er hjemme hos mor og far i Ålesund nå, og det er så godt med ferie. Philip var så søt og kjøpte feriegave til meg på fredag før vi dro. Jeg fikk dette blå Snö armbånde, og det er så fint. Nydlige kjærsten min ♥

Det svarte armbåndet med sølvringen, har inngravert "Kristine Philip". Jeg har skrevet om det på bloggen tidligere HER! Ikke glem at dere får 10% avslag hos mittnavnesmykke om dere bruker koden: KRISTINE14

Siden vi kom til Ålesund, har vi søkt på reiser (og funnet!!, skriver om det siden), grillet, spilt bordtennis og gått tur. Disse bildene er fra tidligere i dag, når jeg, Philip og foreldrene mine gikk til Lerstad Nakken og rundt om.

Når vi kom hjem lekte vi mye med Bella på verandaen. Søteste go'jenta.

Love Kristine

Skrevet 07.07.2014 kl.00:45. Ligger i kategorien My life as Kristine. 8 kommentarer

FERIE!!!

Skrevet 04.07.2014 kl.15:34. Ligger i kategorien My life as Kristine.

De siste dagene har vært hektiske. Vi har pakket og ordnet alt mulig rart, for i kveld reiser vi til Ålesund. Fire uker med ferie skal nytes i hjembyen min og i syden. Utenlandsturen vår er faktisk ikke bestemt enda, og det eneste vi vet er at det blir to uker på et varmt sted. Vi har tittet litt på alt mulig igrunn; Malta, Korfu, Bodrum...  Vi skal leite litt mer på reiser i helgen, og så bærer det av sted. Herlig! Under er noen bilder fra fjorårets utenlandstur til Side. For en fantastisk herlig og opplevelsesrik tur! Årets skal bli like bra, og vi gleder oss.

Love Kristine

Skrevet 04.07.2014 kl.15:34. Ligger i kategorien My life as Kristine. 9 kommentarer

Becky G - Shower

Skrevet 04.07.2014 kl.11:06. Ligger i kategorien Musikk.

Skrevet 04.07.2014 kl.11:06. Ligger i kategorien Musikk. Én kommentar

Les mer i arkivet » Mai 2017 » November 2016 » Oktober 2016
Hei! Jeg heter Kristine og er ei 30 år gammel jente fra Ålesund. Bor i Tigerstaden med min kjære, jenta vår Serine Isabella og pusen vår Bella. Mulig du så tryne mitt i TV3-programmet Fristet, der jeg ble kjæreste med Philip under finalen. Har også vært med i én episode av Budkrigen på TV2. Bloggen min gir et lite innblikk i hverdagen min, også deler jeg ting med dere som jeg liker. Håper den faller i smak!

Kontakt: kristinerosok@gmail.com

Lik også min fan-side på face: http://www.facebook.com/ kristinerosok.blogg.no