Trekløveren

Skrevet 01.08.2013 kl.00:43. Ligger i kategorien My life as Kristine.

God kveld søtinger!  I dag har jeg vært på shopping med to venninner, og ellers så har vi for det meste vært inne på grunn av det kjipe været. I morgenkveld går turen tilbake til Oslo for denne lille trekløveren. Hadde det ikke vært for at jeg skal i bryllup til ei venninne på fredag, så hadde vi nok vært her noen dager til. Men bryllup er stas, så jeg gleder meg til det! :)  Føles ut som ukene bare har rast avgårde. Vi har allerede vært to uker i Ålesund og to uker i Tyrkia, og på mandag er det jobb igjen allerede. Det skal bli litt godt å komme tilbake til rutiner igjen også. Selv om vi har hatt en fantastisk herlig ferie, så trives jeg utrolig godt i både jobben min og tigerstaden. :)

Nå skal vi se noen episoder av tv-serien "1600 Tenn" før hodet finner puten. Så natta fra meg så lenge! ;)

Love Kristine

Skrevet 01.08.2013 kl.00:43. Ligger i kategorien My life as Kristine. 9 kommentarer

Bella love

Skrevet 31.07.2013 kl.15:06. Ligger i kategorien Fotokunst.

Skrevet 31.07.2013 kl.15:06. Ligger i kategorien Fotokunst. 12 kommentarer

Inspirasjonsbilder 31. juli

Skrevet 31.07.2013 kl.13:26. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder.

Love Kristine

Skrevet 31.07.2013 kl.13:26. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder. 8 kommentarer

Designertvillingene Mary Kate og Ashley for Bikbok - hele kolleksjonen

Skrevet 31.07.2013 kl.01:55. Ligger i kategorien Fashion.

Tror vi er mange som ble kjempe happy da vi fant ut at de vakre Olsen-tvillingene skulle designe klær for Bikbok, og endelig er kolleksjonen her! Jeg digger stilen deres, og er stolt eier av noen av plaggene deres i merket Elizabeth and James og Row. Har laget en oversikt over hele kolleksjonen så dere kan se på godbitene. :)

Mine favoritter er:

Hva er deres favoritter?

Skrevet 31.07.2013 kl.01:55. Ligger i kategorien Fashion. 12 kommentarer

Sommer i hagen :)

Skrevet 30.07.2013 kl.17:44. Ligger i kategorien My life as Kristine.

I skrivende stund så regner det ned, men tideligere i dag var det så nydelig ute. Vi tok med Bella ut i hagen, og for første gang fikk hun gå uten bånd. Jeg passer veldig på henne så hun ikke skal springer ned til veien, og heldigvis så er hun veldig forsiktig av seg. Hun er ute flere timer for dagen bare på verandaen også, og hun elsker det. Så det blir litt stusselig for henne når vi kommer tilbake til Oslo og hun må være inne hele dagene. Vi får være flinkere til å ta henne med ut der også.

Ellers i dag har jeg og Philip spilt bordtennes. Det er så gøy! :)

Love Kristine

Skrevet 30.07.2013 kl.17:44. Ligger i kategorien My life as Kristine. 14 kommentarer

Inspirasjonsbilder 30. juli

Skrevet 30.07.2013 kl.12:19. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder.

Love Kristine

Skrevet 30.07.2013 kl.12:19. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder. 13 kommentarer

Filmtips - The Place Beyond the Pines

Skrevet 29.07.2013 kl.22:22. Ligger i kategorien Film og tv-serier.

Luke (Ryan Gosling) er en motorsykkelstuntmann som vurderer å begå en kriminell handling for å makte å forsørge kona og sønnen. Han møter imidlertid på en hindring da Avery Cross (Bradley Cooper), en tidligere politimann som nå er politiker, oppdager hva han er i ferd med å gjøre.

Denne filmen så jeg og Philip på hotellrommet vårt i Tyrkia med take-away pizza og Pringles, en kveld vi var alt for slitne til å forlate rommet. Jeg synes storyen på filmen var utrolig bra, selv om den er dyster og trist. Det som er litt spesielt, er at det skjer en endring i hovedkarakterer mens vi beveger oss gjennom filmen. Jeg synes denne filmen er absolutt verdt å se! :)

Love Kristine

Skrevet 29.07.2013 kl.22:22. Ligger i kategorien Film og tv-serier. 10 kommentarer

Insta - uke 28-30

Skrevet 29.07.2013 kl.11:16. Ligger i kategorien Instagram.

Jeg bruker igrunn å ta en insta-oppsummering hver mandag for foregående uke, men siden jeg har vært på utenlandsferie så har det ikke vært så lett å få til. Så nå kommer heller en massiv tre ukers oppsummering. De fleste bildene er fra ferien vår i Tyrkia, mens resten er stort sett fra Ålesund med båtturer og annet gøy. :)

Om dere ønsker å følge meg, så bare trykk på instagram-ikonene i header eller høyre marg. Dere kan også søke opp profilen min under:

Ønsker dere søtinger en nydelig mandag! :)

Skrevet 29.07.2013 kl.11:16. Ligger i kategorien Instagram. 17 kommentarer

Giske - Alnes

Skrevet 28.07.2013 kl.20:21. Ligger i kategorien My life as Kristine.

I dag dro jeg, Philip, mamma og pappa på en liten kjøretur. Først stoppet vi på Giske og gikk inn i en 900 år gammel marmorkirke der vi fikk omvisning og historieforklaring fra en kirkegutt. Spennende og lærerikt. Etter det spaserte vi bort til atriumet for Giske-spelet. Giske er en øy rett utenfor Ålesund, men det er veldig landlig der med vakker natur og gårder med dyr, så vi matet både kuer og sauer. :) Til sist kjørte vi til Alnes, der vi gikk langs stranden og oppi fyrtårnet. I fyrtårnet holder blant annet Ørnulf Opdahl galleri, så det er veldig fint innvendig, samtidig som det er en vakker utsikt fra toppen. Vi har selv malleri fra han i stuen, og dronning Sonja er stor fan av kunsten hans.

Jeg tror faktisk aldri jeg har sagt dette før, men jeg setter veldig stor pris på mine flotte lesere som både legger igjen koselige kommentarer og besøker bloggen min. Å av å til så smelter noen av dere meg litt ekstra, som denne nydelige jenta HER. Kan ikke bli annet enn stolt og glad når jeg får slike tilbakemeldinger. Så tusen takk! :)

Love Kristine

Skrevet 28.07.2013 kl.20:21. Ligger i kategorien My life as Kristine. 11 kommentarer

Piggsvin - dyreliv i hagen

Skrevet 27.07.2013 kl.14:23. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Vi har en del piggsvin i hagen, og de er bare sååå søte. :) Bella har aldri sett en slik liten krabat før, så vi lot henne få hilse på den. Men vi løftet henne vekk før hun kom for nært, for den kan jo stikke henne. Mamma hentet litt vann til piggsvinet, og da dukket skogskatten til foreldrene mine opp. Artig :)

Love Kristine

Skrevet 27.07.2013 kl.14:23. Ligger i kategorien My life as Kristine. 23 kommentarer

Båtliv

Skrevet 26.07.2013 kl.22:42. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Sent i gårkveld kom vi hjem fra Tyrkia, og hjelpes så heldig vi er som kommer til denne nydelige sommeren i Ålesund. Så i dag dro jeg, Philip og bror min Andreas ut på sjøen i båten vår for å kjøre noe alla tube. Det går an og sitte to eller en på den. Jeg var litt pysette i starten, for jeg har faktisk aldri kjørt sann før og vannet er kaldt!!! Men jeg kjørte faktisk siste runden sammen med Philip, mens brudern kjørte båten. :)

Love Kristine

Skrevet 26.07.2013 kl.22:42. Ligger i kategorien My life as Kristine. 11 kommentarer

Tyrkia

Skrevet 26.07.2013 kl.21:27. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Nå er vi kommet hjem fra Tyrkia og for en fantastisk tur. Dette er første skikkelige ferien vår sammen, og den ble så utrolig vellykket. :) Turen vår var ganske spontan, vi bestilte nemmlig bare tre dager før avreise, og det var en "Uspesifisert, All inclusive, Solsjansen"-tur med Tyrkiareiser. Så det eneste vi visste var at vi skulle til Tyrkia, flyet ville lande i Antalya, vi skulle få dekket mat/drikke og vi hadde krav på minimum et 3-stjernes hotell. Tihi... Vi var ikke sååå stresse over hvor vi skulle havne, for vi tenkte at uansett hvor det ble så får vi det fint så lenge vi er sammen. Vi krysset selvfølgelig fingrene for et hotell nært stranden. Å vi var så heldige. Vi havnet i den kjempekoselige havnebyen Side, og fikk plass på Hotell Side Best House, som lå bare ca. 100 m fra stranden. Jeg mener også at at en ferie blir stort sett som man former den selv også, uansett hvor man havner. Å vi har virkelig vært kjempeflinke til å fylle dagene med spennende ting. Vi har vært på rafting, jeep-safari, dagstur til Alanya, sett på ruiner og gått/tatt lokalbuss til flere spennede små-steder utenfor Side. Vi har også tatt det veldig med ro og følt på ferie-moduset. Kveldene har vært sene og vi har sove lenge. To av dagene lå vi bare lenge og så på film på hotellet utover dagen, for så å gjøre noe mer spennende på kvelden. Vi har gått mange turer langs promendaen i Side, og hatt den mest romantiske middagen sammen på en restaurant ut på sjøen. Så etter disse to ukene sitter vi igjen med litt brunfarge og utrolig mange minner. Beste ferien! :)

Skrevet 26.07.2013 kl.21:27. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 13 kommentarer

Strand-bilder

Skrevet 25.07.2013 kl.11:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Tihii.. Det har ikke vært sååå mye stranda på oss her nede. Tipper rundt halvparten av dagene, ikke mer enn to timer og alltid etter en sen lunsj. Philip klarer ikke ligge i ro mer en maks ti min, så vi har lagt for det meste på bademadrasser langt ut på sjøen eller spilt strand-tennis. Så strandbildene har glimtet med sitt fravær på bloggen. ;) Vi tok disse i gårkveld, da de fleste hadde forlatt stranden. Er så utrolig fult der nå i fellesferien.

Nå sitter vi i resepsjonen på hotellet og venter på at bussen til flyplassen skal plukke oss opp. Vi har hatt en fantastisk ferie med mange flotte minner, så det er med blandet følelse vi reiser hjem. Savner Bella utrolig masse, og det skal bli godt å komme hjem til henne og familien min i Ålesund i kveld. :)

Skrevet 25.07.2013 kl.11:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 9 kommentarer

Kumköy

Skrevet 24.07.2013 kl.13:53. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Tirsdagen dro jeg og Philip en liten tur til en av nabobyene til Side, Komköy. Der var så utrolig vakkert på promendaden nedenfor de store resortene der. Dette er nok en perfekt ferieplass for barnefamilier, men mulig litt dølt for unge frie. For mens det i Side er et rimlende liv langs promenaden, mange markeder, utesteder osv, virker det som alt av liv på Komköy er knyttet til Resort-hotellene. Men de resorthotellen er ville altså. Mange tennisbaner, fotballbaner, egne badeland, restauranter, spa, barneklubber og barne-aktiviteter +++.

Skrevet 24.07.2013 kl.13:53. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 7 kommentarer

Ruiner - Side

Skrevet 22.07.2013 kl.14:33. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I Side er det så utrolig mange ruiner overalt fra romertiden, så i går brukte vi en times tid på å vandre gjennom de fleste. Synes det er så spennende med historiske ruiner og gjennstander så man kan se hvordan mennesker levde før.

Skrevet 22.07.2013 kl.14:33. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 9 kommentarer

Alanya

Skrevet 21.07.2013 kl.21:14. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I går dro jeg og Philip en tur inn til Alanya. Vi tok to ulike lokalbusser, å det tok nesten to timer. Dårlig aircondition, svette tyrkere og dårlig lukt... opplevelse i seg selv! ;) Som mange allerede vet, så var både jeg og Philip med i Fristet for snart to år siden og ble kjærster under finalen. Fristet ble spilt inn i to villaer i Alanya, så vi har en del minner fra denne byen (uten å i det hele tatt ha sett så mye på grunn av restriksjonene vi hadde). Etter å ha tittet litt rundt i bysentrum dro vi videre til Oba, og da først til Green Garden Resort.

Philip var med de tre første ukene og røyk ut av programmet, for så å komme inn igjen de tre siste. I mellomtiden bodde han på ulike hoteller, men akkurat Green Garden tilbrakte han mest tid på, hele fem uker. Der spillte han tennis, badet og hadde nok å tusle med. Så det var litt artig å dra tilbake dit å titte. Vi tok en lunsj før vi dro videre til hotellet mitt.

Jeg var med i Fristet i de fire siste ukene. Men før det, så bodde jeg hele 16 dager her. Det var et annet hotell den gangen (gult), så det eksisterer ikke lenger. Men det forstår jeg godt. Makan til dritthotell skal man lete lenge etter. Jeg var den første nordiske som noen gang hadde bodd der (ikke godkjent av noen nordiske selskap), og der var kun polakker, briter og indere samtidig med meg. Persjonellet kunne knapt engelsk, og den gamle vaskedamen var alltid utslitt når hun kom opp på mitt rom i 4. etasje. Hun bommet kun røyk, satt seg på verandaen min og klaget på tyrkisk over de trøtte bena sine. Nye håndduker fikk jeg først etter ti dager, og da hadde jeg tørket meg med en vaskeklut i de siste dagene i påvente. Matsalen var alltid full, og var jeg ikke tidelig ute så var det lite av den dårlige maten igjen. På rommet hadde jeg ingen musikk-kanaler og alt gikk på polsk eller tyrkisk, så det var ingen vits å sitte der. Jeg ble tidelig fratatt mobil og hadde ikke lov til å forlate hotellet, så dere kan tippe dagene var lange. Heldigvis så jobbet det en tyrker som kunne norsk i baren ved siden av (den som dere ser rester av nå), for han hadde drevet pizzeria i Norge før. Baren var innreddet med bilder av kongefamilien og den var så koselig. Så jeg satt hver eneste kveld der, røyket vannpipe, lærte om kulturen, og etterhvert startet jeg og jobbe der på gøy. Jeg var totalt udugelig til å blade drinker, og de stakkarne som fikk av meg vred seg i smerter over hvor sterke de var. Klarte aldri å beregne så det var nok plass til bladevannet i shakeren ;)

Vi dro også en tur opp til Fristet-huset, og det var litt artig å se det igjen. Vi har jo utrolig mange minner derfra, samtidig som det var der kjærligheten vår startet. I ruinene fra huset ved siden av (med mye spray på veggene) ble mange av rekvisittene som ble brukt i programmet laget. Den svarte boksen med fire hull ble brukt i ett av de siste episodene, da tre av deltakerne hadde bind for øynene og skulle finne noe i de ulike boksrommene som inneholdt forskjellige ekle ting (krabber, spagetti osv).

Det ble også litt shopping i Alanya. Veldig deilig å endelig finne flere skikkelig butikker som ikke selger falske ting. :) Jeg kjøpte en kjole, to vesker og en genser, mens Philip kjøpte et par sko. :)

Artig, spennende og herlig dag i Alanya!

Skrevet 21.07.2013 kl.21:14. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Jeep Safari

Skrevet 20.07.2013 kl.00:52. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

På torsdagen var vi på Jeep Safari. For en tur med masse opplevelser på godt og vondt. ;) Opplegget startet veldig jalla. Vi var mange mennesker som skulle fordeles på seks biler. Å med null planlegging og kun fire sjåfører, så ble det kaos. Etter lang tid klarte de å overtale to av turistene til å kjøre, samt jeg og Philip ble plassert i fire ulike biler før de fikk kabalen til å gå opp. Å når vi endelig skulle begynne å kjøre, så var første stopp bensinstasjon for å fylle bensin. Jezzz - etter en time var vi endelig i gang.

De snakket stort sett kun tyrkisk og tysk, så vi visste igrunn aldri hvor vi var, hva vi skulle se etter eller hvor vi skulle på neste stopp. Første location var en dyrepark langt inni fjellene. De hadde kjempemange ulike dyr og fugler. Vi kjøpte dyremat, så vi kunne mate de. Å det var utrolig gøy når de spiste fra hendene våre. Det som ikke var så kult, var at de hadde en ulv, en depressiv rev og to triste apekatter i bur. Synes det er helt fælt og stenge inne dyr som egentlig burde være i det fri, så deler ikke de bildene med dere (bloggen skal jo være en happy-plass). Men for all del, vi koste oss masse der. :) Videre kjørte vi gjennom bebyggelser opp i fjellene, så på fossefall, elver og spiste lokalmat. Det var ganske så kult, også var det mye vakkert å se. Det som ikke var så digg var at det pissregnet i over en time på turen. Og med åpent tak og kaldere luft i fjellene, så var sinnsykt kaldt. Jeg så ikke en dritt på over en halvtime, for der bøttet så mye ned og jeg satt med en hånduk over hode og skalv av kulde. Philip var så nydelig. Kom med støttene ord og fikk opp stemningen. Alt i alt så var det er veldig fin tur, for vi fikk sett utrolig masse forskjellig. :)

Skrevet 20.07.2013 kl.00:52. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 4 kommentarer

Fantastisk date

Skrevet 17.07.2013 kl.13:47. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I går hadde vi bestilt bord på en fancy restaurant på en brygge på sjøen. Det var så utrolig romantisk. Bølgebrus, solnedgang, nyelig mat og god service. Vi er begge veldig glade i sjømat, så til forett fikk vi scampi og hvitløksbaguetter, mens vi hadde abbor til hovedrett.

Beste daten min <3

Skrevet 17.07.2013 kl.13:47. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 12 kommentarer

Rafting

Skrevet 16.07.2013 kl.21:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag var vi på rafting! Vi kjørte i over en time langt oppi fjellene. Det var så vanvittig gøy på raftingen. Selv om det ikke alltid var så mye bølger og strømninger alle partiene på den flere timer lange løypen, så laget arrangørene så mye liv at det ble action uansett. Det var bare 16'C i vannet, så det var superkaldt. Og vi veltet et par ganger, samtidig som raftinglederen kastet tilfeldige folk ut i vannet. Både jeg og Philip havnet under båten en gang, det var litt ubehagelig. Spesielt når vi svømte mot overflaten og dunket hode oppi flere ganger på rad. Philip slo også knerne ned i stenene, og er litt hoven nå. Alle båtene i elvene hadde egne team-navn. Vår båt-team hete Prestige, og vi hadde egne kamprop og krigsstrategier mot de andre båtene.  Å hver gang vi støtte på andre båter (som var hele tiden), så var det full vannkrig.

Våt, kald og artig fornøyelse! :)

Skrevet 16.07.2013 kl.21:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Kos i Side

Skrevet 16.07.2013 kl.00:50. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag har vi vandret litt i butikker og vært noen timer på stranden. Vi går så utrolig mye her nede. Både for å orientere oss, og for det er så artig å titte i butikker. Er så utrolig heldig med Philip, han er så tålmodig når vi er på markedene og lar meg få virre i mitt tempo. Tihiii.. :) I morgen må vi opp tidelig, for vi blir hentet med buss kl 9 og skal på rafting. Gleder oss så masse! Ønsker dere en nydelig kveld! :)

Skrevet 16.07.2013 kl.00:50. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Kveldstur langs promenaden :)

Skrevet 14.07.2013 kl.21:03. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

God kveld fra Side! :) I går badet vi masse i sjøen, lå på vannmadrasser og spilte vann-tennis. På kvelden så dro vi på et av de mest trendy utestedene på Side, Karma. Det ble en lang og fuktig kveld med mye liv. Så i dag sov vi til lunsj-tider, tittet litt i butikker og gikk en kveldstur langs promenaden. I kveld skal vi bare ta det roliga på hotellet med tvserier og filmer. Herlig med en chill kveld så vi kan få orden på døgnrytmen og få mer ut av morgendagen. Vi koser oss maks her nede i Tyrkia! :)

Ønsker dere en herlig søndag! :)

Skrevet 14.07.2013 kl.21:03. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 11 kommentarer

SIDE

Skrevet 13.07.2013 kl.18:01. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Hei søtinger! Nå koser vi oss i Tyrkia. Vi var ikke fremme på hotellet før kl 06.00 fredagsmorgen, så mye av gårsdagen gikk til soving. Vi bor i en koselig liten havneby som heter Side. Den ligger i underkant av en time fra Alanya. Vi er ganske fornøyd med hotellet. Maten er god, og vi bor bare 100-150 m fra stranda. HERLIG! Her er noen bilder fra gårsdagen.

Skrevet 13.07.2013 kl.18:01. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 11 kommentarer

Tyrkia next

Skrevet 11.07.2013 kl.20:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Nå sitter jeg og Philip på Vigra flyplass, tar en kald en, og venter på at flyet til Tyrkia skal gå. Hjelpes så vi gleder oss!!! Varme, taning, bading, chill, kos, eksotisk mat, sene kvelder, nye opplevelser +++ Ahh... GLEDE!!! :D

Skrevet 11.07.2013 kl.20:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 35 kommentarer

It's You

Skrevet 11.07.2013 kl.17:51. Ligger i kategorien Musikk.

Tihii... Jeg digger denne sangen her! Kom tilfeldigvis over den på youtube for et par uker siden. Den er så sykt fengende, å jeg klarer ikke sitte stille når den er på! Morsom video og morsom sang! :)

Skrevet 11.07.2013 kl.17:51. Ligger i kategorien Musikk. 3 kommentarer

Inspirasjonsbilder 11. juli

Skrevet 11.07.2013 kl.16:46. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder.

Love Kristine

Skrevet 11.07.2013 kl.16:46. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder. 8 kommentarer

Bella

Skrevet 11.07.2013 kl.14:36. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Selv om Bella er innekatt, så elsker hun å være ute. Når vi er i Ålesund får hun springe fritt med tilsyn på verandaen, og vi lufter henne med bånd i hagen. Hun er supergira på fugler, og liker og fange innsekter og snuse på planter. Søte lille go'jenta vår <3

Love Kristine

Skrevet 11.07.2013 kl.14:36. Ligger i kategorien My life as Kristine. 9 kommentarer

Ålesund Båtfestival

Skrevet 10.07.2013 kl.23:34. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Etter vi hadde fisket i dag og spist oss alt for mette på potetball, så tok jeg, Philip, mamma og pappa turen til sentrum. I fire dager nå er det Båtfestival, og da er det litt ekstra gøy og gå rundt å titte. Masse boder med utelandsk mat, juggel og dill, samt konserter og skihopp fra ei rampe ned til Brosundet. God stemning! :)

På vei hjem tok vi en tur oppom Fjellstua og tittet ut over byen. Vakkert! :)

Love Kristine

Skrevet 10.07.2013 kl.23:34. Ligger i kategorien My life as Kristine. 11 kommentarer

Inspirasjonsbilder 10. juli

Skrevet 10.07.2013 kl.21:20. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder.

Love Kristine

Skrevet 10.07.2013 kl.21:20. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder. 9 kommentarer

Fisketur - Kristine & Philip

Skrevet 10.07.2013 kl.17:12. Ligger i kategorien My life as Kristine.

I dag var vi på fisketur ut i Borgundfjorden. Vi har et skjærgårdsjeep som ligger ved en liten brygge rett nedenfor huset, så det er veldig snertent å komme seg ut på sjøen. Først fisket vi litt, og etterpå dorget vi. Jeg kjørte båten og Philip fisket etter. Vi fikk først en liten torsk, og så kom vi over en makrell-stim og fikk fire på en gang. Digger sjølivet. Det er bare så friskt og herlig! :)

Love Kristine

Skrevet 10.07.2013 kl.17:12. Ligger i kategorien My life as Kristine. 7 kommentarer

Filmtips :)

Skrevet 09.07.2013 kl.23:49. Ligger i kategorien Film og tv-serier.

Det har blit en del filmer på kveldene i det siste, som jeg tenkte jeg kunne dele med dere søtinger. :)

Fem venner drar til en ekstern hytte, hvor funnet av en "Bok av de døde" fører dem til uforvarende kalle opp demoner som bor i den nærliggende skogen. Den onde nærværet besitter dem til bare en er igjen å kjempe for å overleve.

Denne filmen er en fornyelse av filmen med samme tittel fra 1981. Den er sick skummel og jeg hylte sååå utrolig mye. Det som var bra med den er at handlingen var uforutsigbar. Det skjedde også noe jævlig hele tiden, så man fikk aldri tid til å slappe av. Ble helt svett av den filmen! Tihiii... Jeg hadde helst ikke sett så mange skumle filmer om det var opp til meg, men Philip og bror min Andreas liker disse filmene, så da ble det slik. Så for de som digger skumle filmer kan denne anbefales! ;)

Den gamle krigen mellom mennesker og en rase av kjemper er gjenopprettet når Jack åpner en passasje mellom de to verdener. Den une drengen kjemper for et kongerike og kjærlighet til prinsessen.

Jeg digger eventyr-filmer, så denne er absolutt et must å se. Kjempespennende! LIKER LIKER LIKER! :)

Tidligere presidentvakt Mike Banning finner seg fanget inne i Det hvite hus i kjølvannet av et terrorangrep. Ved hjelp av hans kunnskap, samt samarbeid med nasjonal sikkerhet, klarer han å redde presidenten fra sine kidnappere.

Dette er en sann typisk amerikansk film med mye nasjonalisme og amerikansk heltemot. Det var mange kjente skuespsillere med, og det var en ganske spennede actionfilm. Så kan anbefales! ;)

Love Kristine

Skrevet 09.07.2013 kl.23:49. Ligger i kategorien Film og tv-serier. 16 kommentarer

La la la

Skrevet 09.07.2013 kl.17:56. Ligger i kategorien Musikk.

Hører mye på den sangen her. Synes den er så fin :) Den har vært i noen mnd, men jeg er enda ikke lei den. Tihii... Går på repeat! ;)

Skrevet 09.07.2013 kl.17:56. Ligger i kategorien Musikk. 8 kommentarer

Inspirasjonsbilder 9. juli

Skrevet 09.07.2013 kl.00:24. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder.

Love Kristine

Skrevet 09.07.2013 kl.00:24. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder. 20 kommentarer

Insta - uke 27

Skrevet 08.07.2013 kl.16:03. Ligger i kategorien Instagram.

Her er alle bildene fra sist uke! Sier bare: Sommerferie! :) På fredag var første feriedagen min, og da gikk turen rett til Ålesund så mange av bildene er derfra. Ellers har det vært en del festing, noe hverdag og noe outfitbilder til By It Girl. :)

Om dere ønsker å følge meg, så trykk på instagram-ikonene i headeren eller høyre marg. Dere kan også søke opp profilen min under:

Skrevet 08.07.2013 kl.16:03. Ligger i kategorien Instagram. 17 kommentarer

Tyrkia :)

Skrevet 08.07.2013 kl.12:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Er så superhappy nå!!! :) Jeg og Philip har nettopp bestilt en to ukers tur til Tyrkia, og vi reiser allerede på torsdag. Det skal bli så vanvittig herlig å komme seg bort fra Norge, få litt sol på kroppen og nyte late dager. GLEDE! :) Det blir litt spesielt for oss, for det var jo i Alanya Fristet ble spilt inn og vi møttes og ble kjærester. Så vi har begge vært der kjempelenge, men likevel ikke sett noe av byen. Nå skal vi endelig få oppleve den, og det blir gøy! :)

Noen andre som skal til Tyrkia?

Skrevet 08.07.2013 kl.12:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 16 kommentarer

By It Girl - Hvitt er it

Skrevet 07.07.2013 kl.21:51. Ligger i kategorien By It Girl - BloggMagasin.

Det er så utrolig mye fint i hvitt for tiden, og spesielt alle de kjolen og tunikane i blonder eller strikk . Vakkert! Mine favoritter finner dere over :)

(Har starte mitt eget blogg-magasin som jeg kaller for By It Girl. Der vil jeg dele mine mote-favoritter med dere søte lesere. Noe dyrt, noe rimelig. Der lommeboken ikke strekker til, håper jeg dere kan finne inspirasjon. For som de fleste vet, så kopierer billigkjedene det meste. Alle "By It Girl"-innleggene vil dere finne under kategorien med samme navn.)

Love Kristine

Skrevet 07.07.2013 kl.21:51. Ligger i kategorien By It Girl - BloggMagasin. 19 kommentarer

Bildedryss fra verandaen :)

Skrevet 07.07.2013 kl.16:19. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Love Kristine

Skrevet 07.07.2013 kl.16:19. Ligger i kategorien My life as Kristine. 20 kommentarer

Bylørdag med Philip - Sommeråpent - Ålesund

Skrevet 06.07.2013 kl.17:43. Ligger i kategorien My life as Kristine.

For en nydelig dag i Ålesund. Blå himmel, sol og nesten 30'C. Det var litt ekstra liv i byen i dag, for cruisebåten til Sommeråpnet til NRK kjørte i land på direktesending i formiddag, og de skal ha Sommeråpent fra Ålesund senere i kveld. Samtidig spilte Aafk fotballkamp, så det vrimlet av mennesker overalt.
Men tenk så herlig å nyte et kald en på uterestaurantene langs kaia eller sitte på den båten med servering. God sommer!!! :)

Love Kristine

Skrevet 06.07.2013 kl.17:43. Ligger i kategorien My life as Kristine. 19 kommentarer

Hjembyen min - Ålesund

Skrevet 05.07.2013 kl.17:03. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Det er virkelig med en sann glede at jeg kan dele med dere at vi er i min vakre hjemby Ålesund nå!!! :) For vi kom oss ikke hit uen dramatikk og action. Hadde vi ikke hatt en god posjon flaks, hyggelige mennesker og velvillighet, så hadde vi nok såtte på Gardemoen enda. Hjelpes sier jeg bare! Vi beregnet tydeligvis aaaalt for liten tid i dag, og første kaoset oppstod allerede på Jernbanetorget. Vi kjøpte billetter hos NSB, men av en eller annen grunn var toget gått før tiden når vi kom ned på gaten. Vi så at tiden begynte å renne fra oss, og kjøpte nye billetter med Flytoget. Når vi kom frem på Gardemoen 06:45, var det kun tre kvarter til flyet skulle gå. Siden vi flyr med Bella som skal være med inn i kabinene kan vi ikke sjekke inn på automatene, men må stille oss i kø og få hele innsjekken der vi leverer bagasjen. Etter å stått lenge i kø og ble sluppet forbi et hyggelig par ble det endelig vår tur, og da var det i underkant av en halvtime til flyet skulle gå. Når vi oppga info til innsjekking sier bare damen "innsjekkingen deres er stengt". Etter kun 2 times søvn, med gårsdagens party-sminke og med et stort lengt etter ei varm seng i Ålesund, var styr med nytt fly det siste vi ønsket. Jeg tok frem de tristeste bambi-øynene mine (tihiii... vet ikke om det funket), men den hyggelige norwegian-damen i skranken ringte noen og fikk gjenåpnet bagasje-innsjekken så vi kunne for forte oss gjennom sikkerhetsinnsjekken og springe til gaten. Vi kom frem mens de andre passasjeren gikk ombord. PUHH!!! Nå har vi sovet i 5 timer og klar for å nyte ferien vår! :)

Ønske dere en nydelig fredag! :)

Love Kristine

Skrevet 05.07.2013 kl.17:03. Ligger i kategorien My life as Kristine. 26 kommentarer

God morgen søtinger :)

Skrevet 04.07.2013 kl.09:27. Ligger i kategorien My life as Kristine.

I dag er siste arbeidsdagen min for i sommer, og så har jeg fire uker ferie. Det skal bli så fantastisk herlig! :) I gryotta i morgen drar jeg og Philip til Ålesund. Gleder oss kjempemasse til det. Der har jeg familien min og venner, samtidig som vi kan dra ut med båt, fiske, spille bordtennis og mye annet gøy. Vi har å planer om å ta to uker til syden, men det tar vi litt på sparket. Spennende og ikke planlegge for mye. Så lenge jeg og Philip er sammen blir alt kos uansett. :)

Ønsker dere en kjempefin dag!

Love Kristine

Skrevet 04.07.2013 kl.09:27. Ligger i kategorien My life as Kristine. 45 kommentarer

By It Girl - Statement T-Skirts

Skrevet 03.07.2013 kl.21:28. Ligger i kategorien By It Girl - BloggMagasin.

Det finnes så utrolig mange kule statement t-skjorter med alle muligens print og tekster. Favoriten min er den rosa fra Marc Jacobs. Tihi.. Det er den dyreste å, men den har også en kul historie bak seg (som en del har nok allerede fått med seg gjennom media). Kort fortalt så har Marc Jacobs lei av at grafittikunstneren Kidult tagger ned butikken hans, og bestemte seg for å trykke opp t-skjorter med bilde av den nedtagga butikken i New York. Kudult tagget som et angrep på motegigantens høye prisnivå på klærne. Prisen på vandalisme t-skjorta er ca. 4200kr, så det hele er en smule ironisk. På t-skjorten står det "Art by Art Jacobs". Kommer nok ikke til å kjøpe den, men synes det var kult gjort av Marc Jacobs. ;)

Love Kristine

Skrevet 03.07.2013 kl.21:28. Ligger i kategorien By It Girl - BloggMagasin. 21 kommentarer

Inspirasjonsbilder 3. juli

Skrevet 03.07.2013 kl.16:23. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder.

Love Kristine

Skrevet 03.07.2013 kl.16:23. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder. 19 kommentarer

Bildedryss - Bella og meg

Skrevet 02.07.2013 kl.23:40. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Love Kristine

Skrevet 02.07.2013 kl.23:40. Ligger i kategorien My life as Kristine. 21 kommentarer

By It Girl - Denim

Skrevet 02.07.2013 kl.20:48. Ligger i kategorien By It Girl - BloggMagasin.

Denim-stilen har vært i all tid med ulike vask, slitthet og nyanser. Her er mine favoritter for sommeren :)

Love Kristine

Skrevet 02.07.2013 kl.20:48. Ligger i kategorien By It Girl - BloggMagasin. 17 kommentarer

Inspirasjonsbilder 2. juli

Skrevet 02.07.2013 kl.16:49. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder.

Love Kristine

Skrevet 02.07.2013 kl.16:49. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder. 15 kommentarer

På repeat i kåken - "Avicii - Wake me up"

Skrevet 02.07.2013 kl.10:22. Ligger i kategorien Musikk.

Både jeg og Philip digger denne sangen, så den går mye på repeat i kåken. Vi er litt sann begge to - er en sang bra, ja da skal den spiles om og om og om igjen. Tihii... ;)

Skrevet 02.07.2013 kl.10:22. Ligger i kategorien Musikk. 10 kommentarer

Love My New Flats - ASH Shoes

Skrevet 01.07.2013 kl.20:33. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Bestilte disse leksre og råe Ash-skoene for en tid tilbake, og i dag kom de endelig i posten. GLEDE! :) De er sikkelig confy på bena, samtidig som de ser kul ut. Love'em :)

Love Kristine

Skrevet 01.07.2013 kl.20:33. Ligger i kategorien My life as Kristine. 13 kommentarer

Inspirasjonsbilder 1. juli

Skrevet 01.07.2013 kl.17:06. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder.

Love Kristine

Skrevet 01.07.2013 kl.17:06. Ligger i kategorien Inspirasjonsbilder. 12 kommentarer

Insta - uke 26

Skrevet 01.07.2013 kl.09:05. Ligger i kategorien Instagram.

Her er alle insta-bildene mine fra uke 26. Denne uken raste virkelig av gårde. Det var kafé-besøk, soling, utdrikningslag, bursdag og fest. Puhh.. Var så sliten på søndagen at jeg sov hele 16,5 timer. Ellers så har bildene mine vært mye outfits til "By It Girl"-bloggmagasinet mitt, samt av skjønningen vår Bella :)

Om dere ønsker å følge meg, så trykk på instagram-ikonene i header eller høyre marg. Eller så kan dere søke opp profilen min under:

Skrevet 01.07.2013 kl.09:05. Ligger i kategorien Instagram. 8 kommentarer

Les mer i arkivet » Mai 2017 » November 2016 » Oktober 2016
Hei! Jeg heter Kristine og er ei 30 år gammel jente fra Ålesund. Bor i Tigerstaden med min kjære, jenta vår Serine Isabella og pusen vår Bella. Mulig du så tryne mitt i TV3-programmet Fristet, der jeg ble kjæreste med Philip under finalen. Har også vært med i én episode av Budkrigen på TV2. Bloggen min gir et lite innblikk i hverdagen min, også deler jeg ting med dere som jeg liker. Håper den faller i smak!

Kontakt: kristinerosok@gmail.com

Lik også min fan-side på face: http://www.facebook.com/ kristinerosok.blogg.no