Bella-love og Atlanterhavsparken

Skrevet 30.07.2012 kl.18:36. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Den siste to dagene har vi kosa oss i fineværet.

Bella har begynt å bli varm i trøya no, så vi kan ikke lenger lufte ho i hagen uten bånd. Ho va forsiktig i starten og luska forsiktig rundt, men no e ho så trygg på omgivelsene at ho springe for fort. Å d e ganske utrykt når vi har bilvei i nærheten.

Bånde e så kort, så ho får lissom ikke vandra i sitt tempo. Så e fikk en genial idé: Festa bånde henna fast i et tau til et tre. Så no kan ho bevege se fritt i en gitt radius. ;)

Vi har også vært på akvariet i Ålesund, Atlanterhavsparken. Der va d massevis av fiska, pingvina og skilpadde. Vi fikk åsså sett mating av fiskane. :)

Love Krizz

Skrevet 30.07.2012 kl.18:36. Ligger i kategorien My life as Kristine. 30 kommentarer

Trollstigen, Olsok og party party :)

Skrevet 30.07.2012 kl.00:14. Ligger i kategorien My life as Kristine.

I går dro e, Philip, mamma og pappa til Valldalen siden d va Olsok-feiring der. Dvs. at dem har litt sann ymse underholdning, bode, mat og anna gøy. Men aller først kjørte vi til Trollstigen så Philip kunne se kor flott d va der. :) Når vi endelig kom til Valldalen så va kl 4 og d vakke så mye liv der da - litt seint ute. Jaja... ;)

Her e vi på Trollstigen...

...og et par bilde fra Olsok i Valldalen.

Seinere på kvelden dro vi på stor-fest hos Tor og Stine. D va kjempe gøy, å dem hadde en skilpadde som e holdt. :)

Me og min BFF Marthe <3

me og skilpadda

me og søskenbarna mine, Marthe og Camilla

Love Krizz

Skrevet 30.07.2012 kl.00:14. Ligger i kategorien My life as Kristine. 2 kommentarer

Bella - go'jenta mi :)

Skrevet 27.07.2012 kl.21:10. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Et lite bildedryss fra lufteturen me Bella i hagen. Ho e bare så gooo <3

Love Krizz

Skrevet 27.07.2012 kl.21:10. Ligger i kategorien My life as Kristine. 9 kommentarer

Norsk skjønnhet

Skrevet 26.07.2012 kl.00:50. Ligger i kategorien My life as Kristine.

I dag hadde e, Philip, pappa og brudern en heilt fantastisk tur i ekte norskt vakkert landskap. Vi kjørte til Hellesylt, tok ferje gjennom Geirangerfjorden til Geiranger, dro videre opp til Dalsnibba, og tok et par pitstopp på utsiktspunkta Flydalsjuvet og Ørnesvingene, før turen gikk hjem igjen. Vakkert vakkert vakkert :)

Her e vi i Hellesylt og venta på ferja. Vi missa den akkurat, så vi vandra i 1,5 time i sentrum mens vi venta på neste. Men e vi på tur, så e vi på tur - så ingen stress. Vi slo hjel tida me is-spising, suvenir-shop og vandring rundt. :)

Ferja til Geiranger e sann turst-ferje. Så vi satt øverst oppe og kunne høre på fun-facts fra høytalere om ulike gamle garda langs fjorden, sagn om  fossane "dem sju søstre" m.m. Kjempe fin tur på ca. 1 ime.

Vi kjørte så opp til Dalsnibba som ligge ca. 1500 moh. Der hadde vi fantastisk utsikt mot Geiranger og omeng.

På utsiktspunktet Flydalsjuvet hadde vi knall utsikt utover Geirangerfjorden.

Ned i Geiranger tok vi en matbit og gikk litt innom dem små butikkene der. Her har vi sommerens tredje traktor e sitte på. Hehehe...

Siste stopp før hjemreise va Ørnesvingene...

Vi e heldig som har så vakker natur bare et par tima fra heimen. Knall dag! :)

Love Krizz

Skrevet 26.07.2012 kl.00:50. Ligger i kategorien My life as Kristine. 14 kommentarer

KOS! :)

Skrevet 24.07.2012 kl.21:15. Ligger i kategorien My life as Kristine.

I går spilte e og Philip bowling sammen for første gang. Hehehe... Kan ikke si nåkken av oss va så talentfulle at d gjorde nåkke, men d va gøy uansett! Vi spilte to runde og vant hver vår gang. :)

Seinere på kvelden bestemte vi oss for å prøve oss på brettspillet Risk. Men for et totalt talentløst spill! Vi skjønte ikke en dritt av reglementet, så etter vi hadde stilt ospp brikkene, så pakka vi sammen. Sikker på vi klura i en time før vi ga oss. Æsj for et spill!!! :P

Så vi satt på filmen 21 Jump Street istedet. Tror d e den gøyeste filmen e har sett i år. Den va bare heilt hysterisk morsom! Anbefales! :)

I dag va d endelig sol igjen, så vi har spilt bordtennis, dart og sola oss på verandaen. :)

Seinere på kvelden hadde vi pikknikk i hagen og lot Bella vandre rundt fritt mens vi passa på ho.<3

Love Krizz

Skrevet 24.07.2012 kl.21:15. Ligger i kategorien My life as Kristine. 7 kommentarer

The Simple Life

Skrevet 22.07.2012 kl.16:16. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Den siste uka har e og Philip vært å besøkt en kompis av me i Fræna, som e en liten plass utenfor Molde. Her e d mange gårda og dyr. D har vært gøy å være i Molde dinne uka å siden d va jazz-festivalen. Men på dagen har e for d meste jobba me Master-oppgava mi som skal inn i august, å Geir e en kløpper på Novapoint og hjalp me masse me d. På kveldene va vi som oftest ut på byen i Molde. ;)

Geir og Philip

Me

Det va uante muligheta å leike se me på vei hjem fra byen langs veien i Fræna...

Geir har både hund, hesta og saua.

Me og Rambo

Manne-sau

Manne-sauen og Philip

Me

Geir og Philip

Her tok vi en tur ut i Molde igjen på en konsert...

Ellers så har d vært en del festa i huset og nach til dem seine natte-tima.

Lars, Ole, Geir og Philip

No e vi tilbake til Ålesund og kosa oss her! :)

Love Krizz

Skrevet 22.07.2012 kl.16:16. Ligger i kategorien My life as Kristine. 9 kommentarer

Fem flate flyndre

Skrevet 16.07.2012 kl.00:32. Ligger i kategorien My life as Kristine.

LØRDAGs-kvelden

Hjelpes så mye folk d va ute i går. Vi va først en liten tur på Pianisten - som bye the way har fjerna flygelet sitt og ikke har live musikk lengre. (Pianisten - piano = ...???) Vi møtte såfall bygg-kompisen min Henrik der...

Henrik og Philip

Deretter gikk turen til Bocca for å møte resten av vorset vårt...

Me and u <3

Annie og me

Helen, Tor og me

Å når utesteda stengte, gikk turen til nach. :)

Vi va på nach til halv 8 - 8, så d va ikke rart et par begynte å bli trøtte etterhvert. Så e og min BFF, Annie, bestemte oss for å tulle litt me en stakkar der... Hihihi.. ;)

SØNDAG

I dag dro vi på sjøen for å hente et garn vi satt ut på onsdag. Vi hadde et håp på hummer eller krabbe, selv om d ikke akkurat e sesong for d no. ;)

Garnet vårt va full av flyndre!!! Hehehe... Ikke heilt d vi hadde sett for oss. Jaja - flyndre e no godt d! ;)

Brudern og Philip

Love Krizz

Skrevet 16.07.2012 kl.00:32. Ligger i kategorien My life as Kristine. 7 kommentarer

Båtfestivalen i Ålesund :)

Skrevet 14.07.2012 kl.18:59. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Siden onsdag har d vært båtfestival i Ålesund. Så vi har gått litt rundt i gatene å titta. Utrolig artig når d e så masse som skjer.  Men d dårlige været har ødelagt litt, så vi har bare vært der et par ganga. ;) Første dagen vi va der va d Big jump i vannet, Atle Pettersen-konsert og massa anna gøy å se på...

Ellers så har vi kosa oss en del hjemme å sett maaange filma som; John Carter, The Rite, Wrath of the titan, I bought a zoo +++'

I går kveld dro vi en tur ut på Anno, der vi møtte Henrik som e en byggkompis av me fra NTNU. Han va her for å besøke en anna kompis. Kjempe koselig kveld d! :)

I dag va vi å en tur i bysentrum, å til tross for all eksotisk mat dem servere der så endte vi opp me å spise på MC'ern...

I kveld e d taco me familien før turen går til inflyttningsfest og så ut. Ha en fin lørdagskveld alle sammen! :)

Love Krizz

Skrevet 14.07.2012 kl.18:59. Ligger i kategorien My life as Kristine. 8 kommentarer

Sommer-kos :)

Skrevet 09.07.2012 kl.23:47. Ligger i kategorien My life as Kristine.

E og Philip e fortsatt i Ålesund. :) På lørdagen va vi på shopping på Moa kjøpesenter.

På kvelden va vi på bursdags-vorse før turen gkk videre til Lipp.

Brudern (Andreas) og me

Søndag va vi på fisketur. E kjørte båten mens brudern og Philip dorga bak. :)

Etter fiske-turen fant vi et piggsvin i hagen som brudern løfta opp. D va sååå søtt :)

I dag så gikk e og Philio tur i Borgundgavelen. D e et kjempe flott turområde med mange gamle båta og hus som e henta fra rundt om kring på sunnmøre.

I Borgundgavelen ligge å Dyreklubben. D e en barne- og ungsomsklubb med dyrestell av masse ulike dyr.

Love Krizz

Skrevet 09.07.2012 kl.23:47. Ligger i kategorien My life as Kristine. 15 kommentarer

Norske-sommer me Philip og Kristine

Skrevet 06.07.2012 kl.22:55. Ligger i kategorien My life as Kristine.

E og Philip har d fortsatt super-digg i sommer-sola i Ålesund. Her har vi hatt piknikk i hagen me vin, jordbær og kjærste-kos. <3

Vi har vandra langs kaia i Ålesund og spist ute på restaurant...

Spist is på verandaen mens vi spilla dart...

Vi dro på byen og drakk vin ute (og inne)...

Ha en fortsatt fin sommer! :)

Love Krizz

Skrevet 06.07.2012 kl.22:55. Ligger i kategorien My life as Kristine. 4 kommentarer

Sommeridyll i Ålesund! :)

Skrevet 05.07.2012 kl.00:27. Ligger i kategorien My life as Kristine.

Det va så utrolig herlig å komme til Ålesund etter dagesvis me utrydding fra leiligheta i Trondheim. Vi tok bussen i 7 tima, å Bella va så flink. Ho veksla mellom å sove på fanget til "mamma'n og pappa'n" sin. :)

D e så digg å ta ferien hjemme hos mamma og pappa i Ålesund, for her har vi alt. Vi bor nært by-sentrum me shopping og kafé, samtidig som vi hjemme har bordtennis og dart, og rett nedenfor huset har vi båt. :) Så no når d har vært finevær har vi kosa oss i sola.

Huset e fullt av katta no som vi kom me Bella. ..

Søte Bella

Gatas skrekk, Leon

Tjukke-feiten Zico

I går va vi på fiske-tur. E elska å være på sjøen, d e bare sååå herlig :) Vi fikk en makrell og masse sei

I dag va e på road-trip (hihihi... kun 30 min unna) me venninna mi Therese til Langevågen for å dra på lagerutsalget til Moods of Norway, Devold og Bergans. D blei ikke akkurat stor-shopping på me, kjøpte bare et par Moods of Norway-flippersa til Philip. Han blei så gla! <3

Seinere på kvelden gikk e og Philip tur til Aksla-fjellet. D va en kjempe fin tur, ca. 1 mil i alt fra hjemme. På fjellet så e d masse bonkersa fra 2. verdens krig som vi gikk inn i, pluss der e kjempe fin utsikt overalt.

Ønska alle en kjempe fin sommer!

Love Krizz

Skrevet 05.07.2012 kl.00:27. Ligger i kategorien My life as Kristine. 15 kommentarer

Les mer i arkivet » Mai 2017 » November 2016 » Oktober 2016
Hei! Jeg heter Kristine og er ei 30 år gammel jente fra Ålesund. Bor i Tigerstaden med min kjære, jenta vår Serine Isabella og pusen vår Bella. Mulig du så tryne mitt i TV3-programmet Fristet, der jeg ble kjæreste med Philip under finalen. Har også vært med i én episode av Budkrigen på TV2. Bloggen min gir et lite innblikk i hverdagen min, også deler jeg ting med dere som jeg liker. Håper den faller i smak!

Kontakt: kristinerosok@gmail.com

Lik også min fan-side på face: http://www.facebook.com/ kristinerosok.blogg.no