Karon - Patong

Skrevet 09.08.2015 kl.23:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Torsdag og fredag de siste dagene i juli mnd var det Buddah dag i hele Thailand. Jeg vet ikke helt hva det innebærer for de innfødte, men for oss betydde det at vi ikke kunne kjøpe alkohol i 48 timer. Der var ulovlig og kjøpe i butikker, og det gikk ikke an å bestille noe alkoholholdig drikke til maten på restauranter. Jeg og Philip ble kjent med én nordmann (den eneste norske vi møtte på hele ferien!!!) i en bar i Karon, og han ringte oss å advarte oss mot å drikke noe fra hotellbaren på rommet også. Han hadde drukket en øl på hotellområdet, ble observert av en hotellvakt og deretter anholdt av politiet og måtte velge mellom å punge ut 2000 NOK eller sitte i fengsel i 25 dager. Strengt ass - så det er verdt å merke seg om man ferierer på denne tiden av året. Man kan fort tenke at reglene ikke gjelder for de som ikke er budhister, men det gjør de altså.

Uansett, vi gikk litt rundt på Tempelomdrådet i Karon under disse dagene for å titte litt, og da så vi mennesker som kom dit å ba. På kvelden så vi også budhistiske munker som hadde bønnemøter. Artig å få et lite innblikk i kulturen, selv om dette ikke er noe vi tror på. Bygningene er flotte, fargerike og hadde mye utsmykning.

Vi tok "party-taxi" som vi kalte det til Patong et par ganger. De åpne Tukk-tuk'ene spilte høy musikk fra store høytalere og flere hadde neonlys. Artig!

Patong er en større by en Karon, med kjøpesenter, maaange flere mennesker, mye mer uteliv, ulike "spesielle" show osv. Det var gøy å dra dit for noen timer, men persolig synes jeg der er en for stressende by og bo i når man er på ferie. Stranden i Karon var også mye flottere, så vi var fornøyd med å bo der. :)

I Thailand så kjørte nesten alle scooter, og det var utrolig å se alt de fikk plass til og bygde ut av en scooter. Hele familier på en sooter, kjøkkenvogner til fastfood på scooter, og de rarest ting ble fraktet. Bensin til scooter kunne man kjøpe langs veien på "saft"-flasker.

Elephant restauranten i Karon spiste vi på flere ganger på. Den hadde sinnsykt god mat til en veldig billig penge. Ikke rart den var anbefalt av TripAdvisor. Jeg og Philip kunne bestille to foretter, to hoveretter, vannflasker og fire øl - og alt kom på under 200 NOK, samtidig som det smakte utrolig godt.

Noen bilder fra et par kvelder i Karon. Manicure & pedicure - god mat - kokkosvann - livemusikk +++  Vi hadde det så mye gøy i Thailand! :)

Skrevet 09.08.2015 kl.23:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

en kveld i Karon

Skrevet 08.08.2015 kl.19:08. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Bildene er tatt på hotellet vårt i Karon før vi skulle ut å spise middag. Vi bodde der stort sett hele ferien, for utenom de dagene vi dro til Phi Phi Island. Som dere kan se går jeg i flats, altså ballerinasko. Jeg og Philip vandrer noe helt enormt når vi er på ferie. Om vi ikke må ta taxi, så går vi. På flere av kveld gikk gi gjerne helt fra Karon til Kata og tilbake. Ellers vandret vi rundt i Patong og Phuket sentrum. Km på km i timesvis. Haha - folk trener før ferien, vi trener i ferien. Neida, det er ikke derfor vi går så mye. Vi gjør det for å se mest mulig, også er det veldig koselig.

Solen gikk tidelig ned i Thailand. Allerede i sju-tiden på kvelden ble det mørkt.

Skrevet 08.08.2015 kl.19:08. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 16 kommentarer

Phi Phi Island

Skrevet 07.08.2015 kl.23:16. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Phi Phi Island har så utrolig mye å by på i tillegg til Monkey Beach med apekatter, "The Beach"-øyen like ved og snorkling med tropiske fisker. Vi gikk på oppdagelsestur i noen timer på øyen, for å se alt. Vi så hvordan de lokale bodde, fantastisk utsikten utover mot blant annet "The Beach"-øyen, flere småstrender, en slange, Monkey Bar på toppen av fjellet med utsiktspunktet, og det kuleste av alt - en apeflokk på kanskje ti apekatter. De leket i trærne og gikk bare noen meter foran oss. Dessverre var mobilen min tom for strøm, så jeg fikk ikke tatt bilde av de - uansett, det var det en spesiell og artig opplevelse. :)

Sentrum i Phi Phi hadde noe for en hver smak. Stort utvalg av restauranter, alle typer barer (rolige, live-musikk, beer pong-spill, dansemusikk, raggy style mm.), strandfester, småbutikker, Thai-boxing, og enormt mange tatoverings-sjapper. Det var sikkert tjue tatoverings-sjapper på den lille plassen, og de er oppe like lenge som utestedene. Undres hvor mange som har våket opp med en uønsket tattoo etter en fuktig kveld...

Det var så gøy å dra ut på Phi Phi. Vi spilte beer pong med strawberry daiquiri og redbull/vodka, før vi dro ned på stranden for beach party. Stemningen var helt fantastisk; kjempebra musikk, flammeshow, folk som hoppet i brennende hoppetau (NOTE: ikke gjør det - folk fikk brannskader), dansing og hyggelige feststemte mennesker.

Skrevet 07.08.2015 kl.23:16. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 10 kommentarer

Phi Phi Island

Skrevet 07.08.2015 kl.00:28. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Etter flere dager i Phuket, dro vi med ferge over til Phi Phi Island. Vi booket bungalow med sjøutsikt på Phuphaya Seaview Resort. Bildene over viser hytta vår og utsikten fra verandaen. For et fantastisk sted! Vi bodde helt perfekt for oss som er på parferie. Romantisk og rolig, men likevel bare en liten gåtur fra sentrum med heftig uteliv, barer og butikker. Vi fikk litt av alt med andre ord :)

Monkey Beach

Vi leide kajakk første dagen og padlet til Monkey Beach og andre nærliggende små strender. Urolig digg og befriende og kunne ro dit man vil. Vi var ute i timesvis og rodde. Philip lo av meg i starten, for jeg hadde ingen rytme i roinga så vi kom ikke så fort fremover. Det gikk heldigvis bedre etterhvert. Gøy var det uansett! :)

Phi Phi Lay - "The Beach"

Andre dagen dro vi med privat båt-taxi klokken 07:00 på morgningen til Phi Phi Lay. Dette er øyen  hvor de spilte inn filmen The Beach. På grunn av filmen har øyen blitt en stor turistattraksjon, og enormt mange reiseselskaper i Phuket, Phi Phi Island mm. arrangerer turer dit med store båter stappfull av mennesker. Det er ikke noe gøy å gå å vasse i folk, så det har derfor lite for seg å dra dit om man ikke gjør som oss - nemlig drar dit kjempetidelig og kan se øyen nesten alene slik at man får en følelse av hvordan det var i filmen.

Etter vi hadde vært på "The Beach" så tok båtmannen oss med rundt på ulike andre fine steder og vi snorklet med masse tropiske fisker.

(...mer om Phi Phi siden!)

Skrevet 07.08.2015 kl.00:28. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 9 kommentarer

pretty pink

Skrevet 05.08.2015 kl.21:23. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Hei dere, nå er vi tilbake i Ålesund og har nesten én hel uke igjen med ferie. Litt solbrent på nesen, men mange minner rikere :) Jeg lovet dere egentlig å blogge fra Thailand, for det stod i hotell-beskrivelsen at der skulle være nettverk på rommet. Vel, nettverk var der - men utrolig dårlig. Brukte 4 timer (!!!) på innlegget jeg postet derfra og da hadde bildene også dobbelt så lav oppløsning som jeg ellers bruker. Det ble derfor bare med den ene innlegget der. Jeg kommer heller til å dele ferieopplevelsene fremover nå fra Ålesund - litt på etterskudd, men det går vel bra.

kjole: DKNY // sko: Pretty Ballerinas

Skrevet 05.08.2015 kl.21:23. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

Phuket

Skrevet 28.07.2015 kl.14:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Hei dere! Her koser vi oss maks i Thailand. Vi landet tirsdag i Phuket, så har vært her noen dager nå. Men internet-forbindelsen er så dårlig at det tar sykt langt tid å laste opp bilder, så jeg har ikke orket å oppdater her før nå.

Vi bor på et Resort midt i Karon, og stranden der er utrolig fin. Siden det ikke er høysesong i Thailand, så er det ikke så mye turister her. Å det er faktisk helt herlig. Været er litt vekslende mellom blå himmel og overskyet, men vi har heldigvis bare hatt 1 time regn én dag til tross for at det er regntid. Vi har også vært i Patong, Kata og Phuket sentrum.

På lørdagen gikk vi rundt i Phuket sentrum og spiste middag sent ute på Pieren der. Etter middag gikk jeg en tur på toalettet før vi skulle ta taxi hjem. Philip ventet på utsiden, og dere vil ikke tro hvem som plutselig gikk forbi han - Ben Affleck!!! Philip fikk øyekontakt med han og smilte, og Ben smilte tilbake. Å hvor var jeg, jo på toalettet. OMG - så typisk! Når jeg kom ut var han selvfølgelig borte. For mange fikk øye på han, så han og følget sprang til en privatsjåfør. Han hadde også spist på en av restaurantene der sammen med sine to kompiser/livvakter.

Akkurat nå er vi på Phi Phi Island. Vi har leid en bungalow med havutsikt så vi har det helt fantastisk. Nå skal vi ut å spise middag, så snakkes siden.

Skrevet 28.07.2015 kl.14:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 10 kommentarer

snart avreise

Skrevet 21.07.2015 kl.12:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag kribler det ekstra i kroppen, for tidelig i morgentimene starter utenlandsreisen vår. Turen går til Thailand, og jeg gleder meg enormt! :) Det skal bli godt å komme seg bort fra regnværet og får litt sol på kroppen. Vel... vi kommer oss ikke helt bort fra regnet sikkert, for der er regntid der nå. Men varmere blir det hvertfall. Digger også Thai-mat, så det blir ikke feil å spise dette i nesten to uker.

Jeg har aldri vært i Thailand før, så jeg er ganske spent på hvordan det er der. Blir veldig takknemlig for tips av dere på artige ting å se/gjøre i eller rundt Phuket?? Vi har internet på resortet vårt, så jeg kommer jevnlig til å legge ut bilder fra turen vår. Ønsker dere en nydelig sommer videre! :)

Skrevet 21.07.2015 kl.12:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 20 kommentarer

P h u k e t

Skrevet 21.06.2015 kl.23:49. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

For bare én time siden bestilte jeg og Philip reise til Phuket! :) Er så gira nå, og gleder meg kjempemasse. Jeg har aldri vært i Thailand før, så dette blir stas. Vi reiser ikke før i slutten av juli, så det er fortsatt noen uker igjen med kribling.

Skal dere ut å reise i sommer?

Skrevet 21.06.2015 kl.23:49. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 11 kommentarer

n a v y

Skrevet 28.04.2015 kl.23:31. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

skjorte: Elizabeth & James // cardigan: Calvin Klein // tights: Vila

God kveld søtintger! I dag har det virkelig godt i ett, og vi har vært super sporty. Etter jobb trente vi på treningsstudio og senere gikk vi en kveldstur. Det føles godt i kveld, men i morgen har jeg sikkert vondt overalt. Jeg skal ikke skryte på meg at vi trener ofte, for det er ikke ukentlig engang. Men når vi først kommer oss på trening, så er det gøy. Nå som det er så mildt ute, så kan vi også begynne på igjen med de helgeturene våre i skogen eller på fjellet. Det er hyggelig det, skravle mens man vandrer i naturen!

Nå er det på tide å komme seg i seng snart. Natti natt! :)

Skrevet 28.04.2015 kl.23:31. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 8 kommentarer

verdens vakreste reisemål

Skrevet 06.01.2015 kl.23:49. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Nytt år og nye ferieuker. Wohoo... Jeg har sett på reiser for sommeren i hele kveld, og sjekk ut hvor mange magiske steder det finnes i verden!!! I fjor sommer var jeg og Philip i Pamukkale i Tyrkia og det er det vakreste stedet jeg har vært på hittil. Landskapet, kalkfjellene, varmekildene, ruinene, stillheten, romantikken, roen og inntrykkene. Alt var bare overveldende fantastisk.

Jeg lurer på hvilke land vi skal dra til i år. Har noen av dere reiseplanene klare? Jeg gleder meg allerede, selv om jeg ikke vet hvor vi skal.

Skrevet 06.01.2015 kl.23:49. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

BOURNEMOUNTH

Skrevet 22.09.2014 kl.23:32. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I gårkveld kom jeg hjem fra en lang-weekend i Bournemounth i England. For en utrolig flott plass. På vei til Bournemount stoppet vi innom Stonehange.

Torsdag - Stonehange

Stonehenge er et forhistorisk monument i Amesbury i England. Det består av en sirkelformet megalittisk steinsetting, omgitt av en ringgrav og en sirkelformet jordvoll. Steinsettingen ble sannsynligvis reist mellom 2500 f.Kr. og 2000-tallet f.Kr., det vil si i bronsealderen, mens vollen og graven er fra rundt 3100 f.Kr., altså yngre steinalder. Stonehenge regnes som et av verdens mest kjente byggverk.

Fredag - Isle of Wight

Isle of Wight er en øy utenfor sørkysten av England, rett utenfor Southampton.

Fredagen tok vi en 40-miutters ferjetur over til øyen Isle of Wight. For en fantastisk fin øy. Koselige små byområder og gårder, og mektig landskap. Vi spiste lunsj på en engelsk pub, som minte mye om slike man ser på britiske tv-serier på nrk. Veldig flott dag!

Lørdag - RockReef aktivitetspark og shopping i Bournemounth

Vi startet lørdagen i aktivitetsparken ut på piren på Bournemounth stranden. Først klatret vi i ulike vegger, så kjempet vi oss gjennom hinderløype i luften, før vi til slutt tok springfart ut av et høyt torn og hang i zipline ned til stranden. Det var så utrolig gøy. Kjempekick!

Senere på dagen gikk vi rundt i byen og shoppet. Jeg tok bare bilder når vi gikk mot stranden og i parken, for i sentrum var jeg så opptatt av å fly mellom butikkene at jeg glemte helt av det. Jeg kjøpte hele tre par sko på Clarks, som jeg kan vise dere siden.

Bournemounth kan virkelig anbefales. Tenk at det var rundt 20'C der sent ut i september, og folk badet på stranden. Bra shopping og hyggelig plass.

Skrevet 22.09.2014 kl.23:32. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 2 kommentarer

ready for date - Bodrum

Skrevet 01.08.2014 kl.19:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

kjole: Patterson J Kincaid // sko: Ash // clutch: Guess

Love Kristine

Skrevet 01.08.2014 kl.19:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Ingen kommentarer

100 sommerbilder fra Tyrkia

Skrevet 31.07.2014 kl.22:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Skrevet 31.07.2014 kl.22:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Kveldsbad i Bodrum

Skrevet 30.07.2014 kl.16:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Mandagskvelden etter vi hadde vært på Kos, tok vi et aller siste kveldsbad på stranden nedenfor med oss. Tirsdag pakket vi nemlig kofferten og reiste hjem til Ålesund. Kommer til å savne Bodrum, men vi sitter igjen med mange fine minner.

Skrevet 30.07.2014 kl.16:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

KOS

Skrevet 30.07.2014 kl.14:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Fra Bodrum kan man ta ferje til en rekke av de greske øyene, deriblant Rhodos og Kos. På mandag tok vi turen over til Kos som ligger bare 10 km utenfor Bordum. Vi vandret litt rundt i byen, fant Hippokrates tre, spiste deilig lunsj i gamlebyen, og badet på stranden der. Vi hadde bare 5 timer før ferjen retunerte til Bodrum, men det holdt igrunn. Vi fikk sett mye av Kos, og vi synes ikke det var så spennende der. Det var mye norske flagg på restauranter og barer, unge som lærte seg flaring med flasker på stranden, og mye billig alkohol. Tror nok denne øyen er for de som en del yngre enn oss, og som ønsker ferie med flatfyll.

For all del, vi liker bra fester selv. Men Bodrum tar det på et helt annet nivå. Der er det mange svære og fancy nattsteder med underholdning, og man kan også feste på de store partybåtene Diamond og Catamaran. Diamond er den minste av de to og har plass til ca 800 mennesker, mens Catamaran tar en plass mellom 2000-3000 og har gjestet flere celebre mennesker og Hollywood-kjendiser. Samtidig kan man finne mindre utesteder, laidback vannpipe-restauranter ned med stranden og koselige lounge-barer. Vi ønsket en ferie med en blandin av opplevelser, kjærlighet, strandliv mm., så vi var bare skikkelig ute to av kveldene. Digger Bodum!

Skrevet 30.07.2014 kl.14:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

artigste middagen i Bodrum - hvordan kvitte seg med en calamari

Skrevet 28.07.2014 kl.00:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I gårkveld dro vi inn til Bodrum sentrum for å spise middag. Med de lokale bussene tar det bare noen få minutter fra resortet vi bor på. Vi fant oss en koselig restaurant ned ved båtpromenaden, og hadde fin utsikt fra tredje etasje ned på gaten og sjøen med båtene. Etter å ha sett på menyen valgte jeg lammespyd og Philip stuffet calamari. Mens vi ventet på maten så begynte vi å snakka om bestillingen. Philip sa at han håpte fisken han fikk var god. Er ikke calamari blekksprut, sa jeg. Phiilip så oppgitt på meg og sa: Ånei, såklart er det blekksprut, tenkte feil og trodde det var den lille rødskjellete fisken. Man kan si hva man vil, men uansett hvor perfekt man tilbereder en calamari så smaker det gummistøvel.

Vi fikk maten - og der lå den, den store blekkspruten fylt med deilig ost- og urte-fyll. Maten vi fikk var bra tilberedt, og servitørene var så hyggelig. Vi hadde ikke hjerte til å såre kokken ved og la den svære calamarien ligge igjen på tallerkenrett, så vi begynte å idémyldre hvordan vi kunne kvitte oss med den uten at de merket det. Jeg forslo blant annet og grave ut innmaten på brødet og stappe den inni der. Philip nevnte å sleppe den ned på persiennen i etasjen under. Vi endte opp med et av Philip sine forslag, som var å rulle den i papir, stappet den svære calamarien i lommen og gå på do for å kaste den der. Der var ingen søppelbøtte, så eneste måten var å trekke den ned i do. Philip delte den i to, og kastet første del nedi og trakk ned. Man skulle tro problemet var løst, men neida. Den satt seg fast! Philip fikk den heldigvis omsider ned i systemet ved hjelp av dobørsten, og den siste halvdelen ble revet i småbiter før den forsvant ned i systemet. PUHH... Vi delte maten min, og lo oss skakk gjennom resten av middagen. Artig!

Vi har ledd så mye av den middagen siden i går! Er det mulig. Tehee... :)

Skrevet 28.07.2014 kl.00:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Én kommentar

Pamukkale - Hierapolis

Skrevet 27.07.2014 kl.02:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Torsdag tilbrakte vi hele 3,5 timer i Pamukkale, før vi kjørte tilbake til Bodrum. Pamukkale er et sted i sørvestlige Tyrkia, ca. 50 km nordøst for byen Denizli, berømt for sin forekomst av kildekalk og varme kilder. Det ser ut som et snøskred som har veltet utover skråningen. De kritthvite terrassene med bassengene er byens hovedattraksjon. Forekomsten ligger i nærheten av oldtidsbyen Hierapolis og står sammen med denne på UNESCOs Liste over verdens kultur- og naturarv. Vannet har vært benyttet som helsebot i tusener av år. Kildekalken demmer opp det kalkrike og ofte brusende vannet i bassenger, det ene over det andre. Temperaturen på vannet er på over 60°C i grunnen, men er bare på omkring 36 °C i vannet som man kan bade i.

Inngangspartiet til gamle Hierapolis, var også inngangen til severdigheten. Etter å ha trasket noen hundre meter kom vi til et området med massebading i kildene og et helse-/badesenter. I dette senteret kunne man bade i Kleopatras basseng (selveste Kleopatra badet der faktisk), ta hudbehandling ved hjelp av små fisker, sole seg, spise på restauranter og drikke rett fra det rene sodium-rike vannet som skal visst være bra for magen. Vi smakte på det boblende vannet, og det var som å drikke Farris.

Jeg får helt noia av slike sild-i-tønner-opplegg, så vi begynte istedet å vandre vekk fra folkemengden og rundt på det flere km-store området.

Vi hadde ikke gått mange hundre meterne før vi omtrent ikke så et annet menneske. Det var så fantastisk! Ruiner, parker, flott utsikt og landskap om hverandre. Vi fant også vår egen badeplass langt langt unna, og kunne kose oss der. Så romantisk og vakkert ♥

Skrevet 27.07.2014 kl.02:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

Pamukkale

Skrevet 26.07.2014 kl.23:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Onsdag etter vi hadde vært på Jomfru Maria's sted, kjørte vi til Pamukkale og la oss inn på hotell. Pamukkale er et sted i sørvestlige Tyrkia, ca. 50 km nordøst for byen Denizli. Stedet er berømt for sin forekomst av kildekalk og varme kilder,

Love Kristine

Skrevet 26.07.2014 kl.23:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Ingen kommentarer

Efesos - Jomfru Maria

Skrevet 26.07.2014 kl.18:45. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Onsdag ettermiddag, etter vi hadde sett på ruinene og fått i oss en matbit, dro vi videre til Jomfru Marias sted. Det var her Jomfru Maria og apostelen Johannes slo seg ned etter Jesu død.

Stedet ligger på en fjellhøyde. Det var et parkområde med en kirke, og vi kunne se ruiner etter en gammel døpeplass der. Vannet som man kan pumpe ut fra brønnene er rent og kommer fra berggrunnen. Dette anses også som helligvann. Mange, vi inkludert, vasket seg og drakk av vannet. Vi begge skrev opp ønskene våre på en papirlapp og hang de opp på ønske-veggen.

Love Kristine

Skrevet 26.07.2014 kl.18:45. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Ingen kommentarer

Efesos - ruiner

Skrevet 26.07.2014 kl.16:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Onsdagen dro vi til Efesos for å se på ruinene der. Efesos er kanskje den største turistattraksjonen i Tyrkia. En gang provinshovedstad i Romerriket, men så forlatt i løpet av middelalderen.

I dag kan vi vandre rundt blant ruinene og la oss imponere over de bygninger, teknikker og samfunn som var levende for over 2000 år siden. Efesos/Efesus var opprinnelig en havneby som var tilknyttet havet gjennom elva Eaystros. Et jordskjelv i år 614 ødela mye av stedet. Etter hvert mistet også byen sin sentrale posisjon fordi sjøen trakk seg tilbake, og dermed lå den ikke lenger ved kysten. Ettersom bare en liten del er gravd ut og mye er ødelagt, får man ikke sett alt Efesos har hatt å by på. For eksempel Artemis' tempel, et av verdens syv originale underverker. De eldste funn fra området er fra år 1300 - 1400 f.Kr.

Det tok ca 2,5 timer på å gå gjennom hele det enorme området. Vi betalte litt ekstra for å komme inn i museet..Der kunne vi se dekorerte ruiner som de bevarte under en nybygg.

Love Kristine

Skrevet 26.07.2014 kl.16:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Ingen kommentarer

feriekos

Skrevet 25.07.2014 kl.22:26. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Dagene går i ett her, så det har blitt lite tid til å oppdatere bloggen. Vi koser oss kjempemasse, og har gjort så mye forskjellig. Tirsdag var vi i badeland, onsdag i Efos og så på ett de syv underverk, og torsdag dro vi til Pamukkala og badet i varme kilder. I dag var det strand-dag og shopping i Bodrum. Legger ved bilder siden. Ønsker dere en fin ferie!

Skrevet 25.07.2014 kl.22:26. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

Bodrum slott og vindmøller

Skrevet 19.07.2014 kl.18:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Bodrum Slott

Fredag besøkte vi Bodrum slott. Denne unike og antikke bygningen dominerer havneområdet i Bodrum. Bygd på en steinete klippe mellom to bukter, er borgen nesten firkant formet, og innerveggene er bygd med rester fra Mausoleet. Riddere med base på Rhodos bygde slottet St Peter tidlig i det 15. århundre, og det beskyttet Bodrum, om ikke alltid sukseefullt, helt frem mot slutten på 1.verdenskrig. Dette var Anatolias siste kristne samhold. Slottet ble museum I 1961 og huser i dag museumet for undervanns arkeologi.

Bodrum vindmøller

Vindmøllene er en av mange attraksjoner hvor man har utkikk over Bodrum by. Møllene ligger vendt mot nord vest, de er bygget opp av naturstein og tømmer, og frem til 1970 årene holdt mølleren til her oppe. Vindmøllene i Bodrum er ikke i bruk i dag, men står pyntelig på oliven lundene i forhøyningene som omgir Bodrum.

Det var veldig fint å dra opp dit og se utover Bodrum, men det var virkelig glasskår overalt der. Hver kveld drar tyrkere opp dit, råner og drikker. Vi ble anbefalt å ikke være dere etter det ble mørkt, for det kan være litt skummelt.

Skrevet 19.07.2014 kl.18:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 4 kommentarer

BODRUM

Skrevet 17.07.2014 kl.18:37. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Hei søtinger! Akkurat nå sittter vi på en nettkafé i Bodrum og nyter livet. Vi kom hit natt til onsdag og skal være her hele to uker. Herlig!

Bodrum, kalt Tyrkias «St. Tropez» er den mest populære ferie destinasjonen for tyrkere. Mange tyrkiske kjendiser, skuespillere og sangere reiser hit. Også en rekke Hollywood-kjendiser har feriert her. George Clooney har feriehus i Bodrum, og akkurat nå er Zac Efron her. Det er jo litt gøy! Her ligger også en av de 7 antikke underverker i verden, «Mausoleum».

Det som vi synes er bra her, er at det er vind og samtidig veldig lav luftfuktighet, så man blir ikke så varm og svett som i andre sydlige land. De standard jalla-bodene finnes naturlignok her også, men går man i de riktige områdene i Bodrum sentrum (de stedene tyrkerne er) så slipper man innkasterne på restaurantene, og man kan shoppe ekte merkevarer eller varer med fastpris i finere butikker. Langs kaien i Burdrum er det tett i tett med båter og store yacht'er. Vi har allerede rukket og gå rundt i lokalbyen Gumbert, i Bodrum, og badet på stranden Bitez.

kjole: Miss Sixty

Skrevet 17.07.2014 kl.18:37. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

Shopping - Victoria's Secret

Skrevet 12.09.2013 kl.13:21. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Shopping på Island er utrolig bra. Islendingene ligger noe foran oss på mote, og de har en tettere link opp mot USA. En del av de store motehusene tester ulike trender på Island, nettopp fordi samfunnet der er så lite og det er lettere å se om noe funker. Vi rakk desverre ikke shopping, for vi gjorde så mye annet i stedet (Golden Circle saitsing, Blue Lagune og hestridning). Men jeg fikk shoppet litt på VS på flyplassen. Elsker den butikken. De har så vanvittig mye fint. Alle bodylotion luker fantastisk, lipglossene er sukkersøte og shiny, undertøyet er supersexy, +++.

Dette shoppet jeg:

Skrevet 12.09.2013 kl.13:21. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 12 kommentarer

Byvandring - Reykjavik

Skrevet 09.09.2013 kl.01:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Etter ridningen i dag gikk jeg og Marielle en tur rundt omkring i Reykjavik. Den første plassen vi besøkte var Harpa. Harpa er konsert- og operahuset i Islands hovedstad Reykjavik. Bygget huser Island Symfoniorkester og den islandske operaen. Bygget, som ble åpnet i mai 2011, er tegnet av det danske arkitektkontoret Henning Larsen Architects, i samarbeid med kunstneren Olafur Eliasson som tegnet den karakteristiske fasaden i stål og glass. Når vi gikk inn i Harpa tok vi heisen opp til 5. etasje, og så gikk vi nedover i bygningen.

Vi gikk så videre gjennom byen til vi kom til Hallgrimskirkja. Hallgrímskirkja «Hallgrims Kirke» er den største kirken på Island. Den er 74.5 meter høy og ligger på et høydedrag rett sørøst for sentrum av Reykjavik. Kirken er oppkalt etter Hallgrímur Pétursson en islandsk poet og salmedikter. Foran kirken står statuen av oppdageren Leiv Eiriksson, mannen som oppdaget Amerika. Vi gikk først rundt inni kirken, før vi tok heisen opp i tårnet. Fra tårnet hadde vi utsikt over hele Reykjavik. Det var litt kult å se byen derfra og få et litt mer samlet inntrykk av hvordan byen faktisk er.

Videre gikk vi bare rundt i Reykjavik, før turen endte tilbake på Plaza Hotell som vi sover på.

Skrevet 09.09.2013 kl.01:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 21 kommentarer

Hesteridning - Islandshest

Skrevet 08.09.2013 kl.21:29. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag dro jeg på hesteridning. Det var utrolig artig, for jeg har aldri ridd alene på hest før. Det gikk overraskende bra, men de hestene var supersnille også. Jeg fikk den vakre hesten Eldur. Den var så god :)

Skrevet 08.09.2013 kl.21:29. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 5 kommentarer

Saitsing på Island - Thingvellir - Geysir - Gullfoss

Skrevet 07.09.2013 kl.20:01. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag kjørte vi rundt på ulike steder og fikk sett tradisjonelle butikker, Thingvellir, Geysir og Gullfoss. Det var utrolig spennende og oppleve så mye annerledes enn det jeg ellers ser på ferie. :)

Shops

Det gikk stortsett i ullklær, strikk og pels på de butikkene vi stoppet på med tradisjonelle varer. 66* North er et av de mest kjente merkene her oppe.

Thingvellir

Thingvellir er ei slette i ei dal på Island, og blir regnet som en del av verdensarven. Plassen ligger ved den største innsjøen på Island.

Geysir

Vi var å så på geisiren Geysir. (En geysir er en varm kilde som periodisk kommer i utbrudd og sender en søyle av vann og damp opp i luften. Fenomenet er oppkalt etter geysiren Geysir på Island.) Det var så utrolig kult å se. Den største geysiren fikk utbrudd hvert 5-7 minutt, så vi stod å ventet i spenning på utbruddene. Tihi... Artig! :)

Gullfoss

Gullfoss, også på islandsk kalt Gullfoss, er en fredet foss i den sørvestlige delen av Island, 120 km nordøst for Reykjavík. Fossen dannes av elva Hvítá og har en høyde på 32 meter, fordelt på to fall. Det øverste har et fall på 11 meter og det som er litt lenger nede har et fall på 21 meter. Nedenfor fossen er juvet over 70 meter dypt. Gullfoss er en av de flotteste fossene på Island og en betydelig turistattraksjon.

Skrevet 07.09.2013 kl.20:01. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 14 kommentarer

Island

Skrevet 07.09.2013 kl.02:13. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

God kveld fra Island :) For en annerledes og spesiell plass dette er. Det er nesten lavastener overalt her, med unntak av bysentrum. Vi stoppet innom den Blue Lagune fra flyplassen og Reykjavik for å bade der. Å som dere kan se, koset jeg og Marielle oss. Det var mellom 37-39'C i vannet og kun 9'C i luften, så det var stor forskjell på over og under vann. Herlig var det! I morgen skal vi rundt omkring på saitsing, så det blir spennende!

Skrevet 07.09.2013 kl.02:13. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 25 kommentarer

Tyrkia

Skrevet 26.07.2013 kl.21:27. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Nå er vi kommet hjem fra Tyrkia og for en fantastisk tur. Dette er første skikkelige ferien vår sammen, og den ble så utrolig vellykket. :) Turen vår var ganske spontan, vi bestilte nemmlig bare tre dager før avreise, og det var en "Uspesifisert, All inclusive, Solsjansen"-tur med Tyrkiareiser. Så det eneste vi visste var at vi skulle til Tyrkia, flyet ville lande i Antalya, vi skulle få dekket mat/drikke og vi hadde krav på minimum et 3-stjernes hotell. Tihi... Vi var ikke sååå stresse over hvor vi skulle havne, for vi tenkte at uansett hvor det ble så får vi det fint så lenge vi er sammen. Vi krysset selvfølgelig fingrene for et hotell nært stranden. Å vi var så heldige. Vi havnet i den kjempekoselige havnebyen Side, og fikk plass på Hotell Side Best House, som lå bare ca. 100 m fra stranden. Jeg mener også at at en ferie blir stort sett som man former den selv også, uansett hvor man havner. Å vi har virkelig vært kjempeflinke til å fylle dagene med spennende ting. Vi har vært på rafting, jeep-safari, dagstur til Alanya, sett på ruiner og gått/tatt lokalbuss til flere spennede små-steder utenfor Side. Vi har også tatt det veldig med ro og følt på ferie-moduset. Kveldene har vært sene og vi har sove lenge. To av dagene lå vi bare lenge og så på film på hotellet utover dagen, for så å gjøre noe mer spennende på kvelden. Vi har gått mange turer langs promendaen i Side, og hatt den mest romantiske middagen sammen på en restaurant ut på sjøen. Så etter disse to ukene sitter vi igjen med litt brunfarge og utrolig mange minner. Beste ferien! :)

Skrevet 26.07.2013 kl.21:27. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 13 kommentarer

Strand-bilder

Skrevet 25.07.2013 kl.11:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Tihii.. Det har ikke vært sååå mye stranda på oss her nede. Tipper rundt halvparten av dagene, ikke mer enn to timer og alltid etter en sen lunsj. Philip klarer ikke ligge i ro mer en maks ti min, så vi har lagt for det meste på bademadrasser langt ut på sjøen eller spilt strand-tennis. Så strandbildene har glimtet med sitt fravær på bloggen. ;) Vi tok disse i gårkveld, da de fleste hadde forlatt stranden. Er så utrolig fult der nå i fellesferien.

Nå sitter vi i resepsjonen på hotellet og venter på at bussen til flyplassen skal plukke oss opp. Vi har hatt en fantastisk ferie med mange flotte minner, så det er med blandet følelse vi reiser hjem. Savner Bella utrolig masse, og det skal bli godt å komme hjem til henne og familien min i Ålesund i kveld. :)

Skrevet 25.07.2013 kl.11:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 9 kommentarer

Kumköy

Skrevet 24.07.2013 kl.13:53. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Tirsdagen dro jeg og Philip en liten tur til en av nabobyene til Side, Komköy. Der var så utrolig vakkert på promendaden nedenfor de store resortene der. Dette er nok en perfekt ferieplass for barnefamilier, men mulig litt dølt for unge frie. For mens det i Side er et rimlende liv langs promenaden, mange markeder, utesteder osv, virker det som alt av liv på Komköy er knyttet til Resort-hotellene. Men de resorthotellen er ville altså. Mange tennisbaner, fotballbaner, egne badeland, restauranter, spa, barneklubber og barne-aktiviteter +++.

Skrevet 24.07.2013 kl.13:53. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 7 kommentarer

Ruiner - Side

Skrevet 22.07.2013 kl.14:33. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I Side er det så utrolig mange ruiner overalt fra romertiden, så i går brukte vi en times tid på å vandre gjennom de fleste. Synes det er så spennende med historiske ruiner og gjennstander så man kan se hvordan mennesker levde før.

Skrevet 22.07.2013 kl.14:33. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 9 kommentarer

Alanya

Skrevet 21.07.2013 kl.21:14. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I går dro jeg og Philip en tur inn til Alanya. Vi tok to ulike lokalbusser, å det tok nesten to timer. Dårlig aircondition, svette tyrkere og dårlig lukt... opplevelse i seg selv! ;) Som mange allerede vet, så var både jeg og Philip med i Fristet for snart to år siden og ble kjærster under finalen. Fristet ble spilt inn i to villaer i Alanya, så vi har en del minner fra denne byen (uten å i det hele tatt ha sett så mye på grunn av restriksjonene vi hadde). Etter å ha tittet litt rundt i bysentrum dro vi videre til Oba, og da først til Green Garden Resort.

Philip var med de tre første ukene og røyk ut av programmet, for så å komme inn igjen de tre siste. I mellomtiden bodde han på ulike hoteller, men akkurat Green Garden tilbrakte han mest tid på, hele fem uker. Der spillte han tennis, badet og hadde nok å tusle med. Så det var litt artig å dra tilbake dit å titte. Vi tok en lunsj før vi dro videre til hotellet mitt.

Jeg var med i Fristet i de fire siste ukene. Men før det, så bodde jeg hele 16 dager her. Det var et annet hotell den gangen (gult), så det eksisterer ikke lenger. Men det forstår jeg godt. Makan til dritthotell skal man lete lenge etter. Jeg var den første nordiske som noen gang hadde bodd der (ikke godkjent av noen nordiske selskap), og der var kun polakker, briter og indere samtidig med meg. Persjonellet kunne knapt engelsk, og den gamle vaskedamen var alltid utslitt når hun kom opp på mitt rom i 4. etasje. Hun bommet kun røyk, satt seg på verandaen min og klaget på tyrkisk over de trøtte bena sine. Nye håndduker fikk jeg først etter ti dager, og da hadde jeg tørket meg med en vaskeklut i de siste dagene i påvente. Matsalen var alltid full, og var jeg ikke tidelig ute så var det lite av den dårlige maten igjen. På rommet hadde jeg ingen musikk-kanaler og alt gikk på polsk eller tyrkisk, så det var ingen vits å sitte der. Jeg ble tidelig fratatt mobil og hadde ikke lov til å forlate hotellet, så dere kan tippe dagene var lange. Heldigvis så jobbet det en tyrker som kunne norsk i baren ved siden av (den som dere ser rester av nå), for han hadde drevet pizzeria i Norge før. Baren var innreddet med bilder av kongefamilien og den var så koselig. Så jeg satt hver eneste kveld der, røyket vannpipe, lærte om kulturen, og etterhvert startet jeg og jobbe der på gøy. Jeg var totalt udugelig til å blade drinker, og de stakkarne som fikk av meg vred seg i smerter over hvor sterke de var. Klarte aldri å beregne så det var nok plass til bladevannet i shakeren ;)

Vi dro også en tur opp til Fristet-huset, og det var litt artig å se det igjen. Vi har jo utrolig mange minner derfra, samtidig som det var der kjærligheten vår startet. I ruinene fra huset ved siden av (med mye spray på veggene) ble mange av rekvisittene som ble brukt i programmet laget. Den svarte boksen med fire hull ble brukt i ett av de siste episodene, da tre av deltakerne hadde bind for øynene og skulle finne noe i de ulike boksrommene som inneholdt forskjellige ekle ting (krabber, spagetti osv).

Det ble også litt shopping i Alanya. Veldig deilig å endelig finne flere skikkelig butikker som ikke selger falske ting. :) Jeg kjøpte en kjole, to vesker og en genser, mens Philip kjøpte et par sko. :)

Artig, spennende og herlig dag i Alanya!

Skrevet 21.07.2013 kl.21:14. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Jeep Safari

Skrevet 20.07.2013 kl.00:52. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

På torsdagen var vi på Jeep Safari. For en tur med masse opplevelser på godt og vondt. ;) Opplegget startet veldig jalla. Vi var mange mennesker som skulle fordeles på seks biler. Å med null planlegging og kun fire sjåfører, så ble det kaos. Etter lang tid klarte de å overtale to av turistene til å kjøre, samt jeg og Philip ble plassert i fire ulike biler før de fikk kabalen til å gå opp. Å når vi endelig skulle begynne å kjøre, så var første stopp bensinstasjon for å fylle bensin. Jezzz - etter en time var vi endelig i gang.

De snakket stort sett kun tyrkisk og tysk, så vi visste igrunn aldri hvor vi var, hva vi skulle se etter eller hvor vi skulle på neste stopp. Første location var en dyrepark langt inni fjellene. De hadde kjempemange ulike dyr og fugler. Vi kjøpte dyremat, så vi kunne mate de. Å det var utrolig gøy når de spiste fra hendene våre. Det som ikke var så kult, var at de hadde en ulv, en depressiv rev og to triste apekatter i bur. Synes det er helt fælt og stenge inne dyr som egentlig burde være i det fri, så deler ikke de bildene med dere (bloggen skal jo være en happy-plass). Men for all del, vi koste oss masse der. :) Videre kjørte vi gjennom bebyggelser opp i fjellene, så på fossefall, elver og spiste lokalmat. Det var ganske så kult, også var det mye vakkert å se. Det som ikke var så digg var at det pissregnet i over en time på turen. Og med åpent tak og kaldere luft i fjellene, så var sinnsykt kaldt. Jeg så ikke en dritt på over en halvtime, for der bøttet så mye ned og jeg satt med en hånduk over hode og skalv av kulde. Philip var så nydelig. Kom med støttene ord og fikk opp stemningen. Alt i alt så var det er veldig fin tur, for vi fikk sett utrolig masse forskjellig. :)

Skrevet 20.07.2013 kl.00:52. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 4 kommentarer

Fantastisk date

Skrevet 17.07.2013 kl.13:47. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I går hadde vi bestilt bord på en fancy restaurant på en brygge på sjøen. Det var så utrolig romantisk. Bølgebrus, solnedgang, nyelig mat og god service. Vi er begge veldig glade i sjømat, så til forett fikk vi scampi og hvitløksbaguetter, mens vi hadde abbor til hovedrett.

Beste daten min <3

Skrevet 17.07.2013 kl.13:47. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 12 kommentarer

Rafting

Skrevet 16.07.2013 kl.21:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag var vi på rafting! Vi kjørte i over en time langt oppi fjellene. Det var så vanvittig gøy på raftingen. Selv om det ikke alltid var så mye bølger og strømninger alle partiene på den flere timer lange løypen, så laget arrangørene så mye liv at det ble action uansett. Det var bare 16'C i vannet, så det var superkaldt. Og vi veltet et par ganger, samtidig som raftinglederen kastet tilfeldige folk ut i vannet. Både jeg og Philip havnet under båten en gang, det var litt ubehagelig. Spesielt når vi svømte mot overflaten og dunket hode oppi flere ganger på rad. Philip slo også knerne ned i stenene, og er litt hoven nå. Alle båtene i elvene hadde egne team-navn. Vår båt-team hete Prestige, og vi hadde egne kamprop og krigsstrategier mot de andre båtene.  Å hver gang vi støtte på andre båter (som var hele tiden), så var det full vannkrig.

Våt, kald og artig fornøyelse! :)

Skrevet 16.07.2013 kl.21:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Kos i Side

Skrevet 16.07.2013 kl.00:50. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag har vi vandret litt i butikker og vært noen timer på stranden. Vi går så utrolig mye her nede. Både for å orientere oss, og for det er så artig å titte i butikker. Er så utrolig heldig med Philip, han er så tålmodig når vi er på markedene og lar meg få virre i mitt tempo. Tihiii.. :) I morgen må vi opp tidelig, for vi blir hentet med buss kl 9 og skal på rafting. Gleder oss så masse! Ønsker dere en nydelig kveld! :)

Skrevet 16.07.2013 kl.00:50. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Kveldstur langs promenaden :)

Skrevet 14.07.2013 kl.21:03. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

God kveld fra Side! :) I går badet vi masse i sjøen, lå på vannmadrasser og spilte vann-tennis. På kvelden så dro vi på et av de mest trendy utestedene på Side, Karma. Det ble en lang og fuktig kveld med mye liv. Så i dag sov vi til lunsj-tider, tittet litt i butikker og gikk en kveldstur langs promenaden. I kveld skal vi bare ta det roliga på hotellet med tvserier og filmer. Herlig med en chill kveld så vi kan få orden på døgnrytmen og få mer ut av morgendagen. Vi koser oss maks her nede i Tyrkia! :)

Ønsker dere en herlig søndag! :)

Skrevet 14.07.2013 kl.21:03. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 11 kommentarer

SIDE

Skrevet 13.07.2013 kl.18:01. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Hei søtinger! Nå koser vi oss i Tyrkia. Vi var ikke fremme på hotellet før kl 06.00 fredagsmorgen, så mye av gårsdagen gikk til soving. Vi bor i en koselig liten havneby som heter Side. Den ligger i underkant av en time fra Alanya. Vi er ganske fornøyd med hotellet. Maten er god, og vi bor bare 100-150 m fra stranda. HERLIG! Her er noen bilder fra gårsdagen.

Skrevet 13.07.2013 kl.18:01. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 11 kommentarer

Tyrkia next

Skrevet 11.07.2013 kl.20:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Nå sitter jeg og Philip på Vigra flyplass, tar en kald en, og venter på at flyet til Tyrkia skal gå. Hjelpes så vi gleder oss!!! Varme, taning, bading, chill, kos, eksotisk mat, sene kvelder, nye opplevelser +++ Ahh... GLEDE!!! :D

Skrevet 11.07.2013 kl.20:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 35 kommentarer

Tyrkia :)

Skrevet 08.07.2013 kl.12:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Er så superhappy nå!!! :) Jeg og Philip har nettopp bestilt en to ukers tur til Tyrkia, og vi reiser allerede på torsdag. Det skal bli så vanvittig herlig å komme seg bort fra Norge, få litt sol på kroppen og nyte late dager. GLEDE! :) Det blir litt spesielt for oss, for det var jo i Alanya Fristet ble spilt inn og vi møttes og ble kjærester. Så vi har begge vært der kjempelenge, men likevel ikke sett noe av byen. Nå skal vi endelig få oppleve den, og det blir gøy! :)

Noen andre som skal til Tyrkia?

Skrevet 08.07.2013 kl.12:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 16 kommentarer

Les mer i arkivet » Mai 2017 » November 2016 » Oktober 2016
Hei! Jeg heter Kristine og er ei 30 år gammel jente fra Ålesund. Bor i Tigerstaden med min kjære, jenta vår Serine Isabella og pusen vår Bella. Mulig du så tryne mitt i TV3-programmet Fristet, der jeg ble kjæreste med Philip under finalen. Har også vært med i én episode av Budkrigen på TV2. Bloggen min gir et lite innblikk i hverdagen min, også deler jeg ting med dere som jeg liker. Håper den faller i smak!

Kontakt: kristinerosok@gmail.com

Lik også min fan-side på face: http://www.facebook.com/ kristinerosok.blogg.no