Karon - Patong

Skrevet 09.08.2015 kl.23:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Torsdag og fredag de siste dagene i juli mnd var det Buddah dag i hele Thailand. Jeg vet ikke helt hva det innebrer for de innfdte, men for oss betydde det at vi ikke kunne kjpe alkohol i 48 timer. Der var ulovlig og kjpe i butikker, og det gikk ikke an bestille noealkoholholdig drikke til maten p restauranter. Jeg og Philip ble kjent med n nordmann (den eneste norske vi mtte p hele ferien!!!) i en bar i Karon, og han ringte oss advarte oss mot drikke noe fra hotellbaren p rommet ogs. Han hadde drukket en l p hotellomrdet, ble observert av en hotellvakt og deretter anholdt av politiet og mtte velge mellom punge ut 2000 NOK eller sitte i fengsel i 25 dager. Strengt ass - s det er verdt merke seg om man ferierer p denne tiden av ret. Man kan fort tenke at reglene ikke gjelder for de som ikke er budhister, men det gjr de alts.

Uansett, vi gikk litt rundt p Tempelomdrdet i Karon under disse dagene for titte litt, og da s vi mennesker som kom dit ba. P kvelden s vi ogs budhistiske munker som hadde bnnemter. Artig f et lite innblikk i kulturen, selv om dette ikke er noe vi tror p. Bygningene er flotte, fargerike og hadde mye utsmykning.

Vi tok "party-taxi" som vi kalte det til Patong et par ganger. De pne Tukk-tuk'ene spilte hy musikk fra store hytalere og flere hadde neonlys. Artig!

Patong er en strre by en Karon, medkjpesenter, maaange flere mennesker, mye mer uteliv, ulike "spesielle" show osv. Det var gy dra dit for noen timer, men persolig synes jeg der er en for stressende by og bo i nr man er p ferie. Stranden i Karon var ogs mye flottere, s vi var fornyd med bo der. :)

I Thailand s kjrte nesten alle scooter, og det var utrolig se alt de fikk plass til og bygde ut av en scooter. Hele familier p en sooter, kjkkenvogner til fastfood p scooter, og de rarest ting ble fraktet. Bensin til scooter kunne man kjpe langs veien p "saft"-flasker.

Elephant restauranten i Karon spiste vi p flere ganger p. Den hadde sinnsykt god mat til en veldig billig penge. Ikke rart den var anbefalt av TripAdvisor. Jeg og Philip kunne bestille to foretter, to hoveretter, vannflasker og fire l - og alt kom p under 200 NOK, samtidig som det smakte utrolig godt.

Noen bilder fra et par kvelder i Karon.Manicure & pedicure - god mat - kokkosvann - livemusikk +++ Vi hadde det s mye gy i Thailand! :)

Skrevet 09.08.2015 kl.23:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

en kveld i Karon

Skrevet 08.08.2015 kl.19:08. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Bildene er tattp hotellet vrt i Karon fr vi skulle ut spise middag. Vi bodde der stort sett hele ferien, for utenom de dagene vi dro til Phi Phi Island. Som dere kan se gr jeg i flats, alts ballerinasko. Jeg og Philip vandrer noe helt enormt nr vi er p ferie. Om vi ikke m ta taxi, s gr vi. P flere avkveld gikk gi gjerne helt fra Karon til Kata og tilbake. Ellers vandret vi rundt i Patong og Phuket sentrum. Km p km i timesvis. Haha - folk trener fr ferien, vi trener i ferien. Neida, det er ikke derfor vi gr s mye. Vi gjr det for se mest mulig, ogs er det veldig koselig.

Solen gikk tidelig ned i Thailand. Allerede i sju-tiden p kvelden ble det mrkt.

Skrevet 08.08.2015 kl.19:08. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 16 kommentarer

Phi Phi Island

Skrevet 07.08.2015 kl.23:16. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Phi Phi Island har s utrolig mye by p itillegg til Monkey Beach med apekatter, "The Beach"-yen like ved og snorkling med tropiske fisker. Vi gikk p oppdagelsestur i noen timer p yen, for se alt. Vi s hvordan de lokale bodde, fantastisk utsikten utover mot blant annet "The Beach"-yen, flere smstrender, en slange, Monkey Bar p toppen av fjellet med utsiktspunktet, og det kulesteav alt - en apeflokk p kanskje ti apekatter. De leket i trrne og gikk bare noen meter foran oss. Dessverre var mobilen min tom for strm, s jeg fikk ikke tatt bilde av de-uansett, det var det en spesiell og artigopplevelse. :)

Sentrum i Phi Phi hadde noe for en hversmak. Stortutvalg av restauranter, alle typer barer (rolige, live-musikk, beer pong-spill, dansemusikk, raggy style mm.), strandfester, smbutikker, Thai-boxing, og enormt mange tatoverings-sjapper. Det var sikkert tjue tatoverings-sjapper p den lille plassen,og deer oppe like lenge som utestedene. Undres hvor mange som har vket opp med en unsket tattoo etter en fuktig kveld...

Det var s gy dra ut p Phi Phi. Vi spilte beer pong med strawberry daiquiri og redbull/vodka, fr vi dro ned p stranden for beach party. Stemningen var helt fantastisk; kjempebra musikk, flammeshow, folk som hoppet i brennende hoppetau (NOTE: ikke gjr det - folk fikk brannskader), dansing og hyggelige feststemte mennesker.

Skrevet 07.08.2015 kl.23:16. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 10 kommentarer

Phi Phi Island

Skrevet 07.08.2015 kl.00:28. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Etter flere dager i Phuket, dro vi med ferge over til Phi Phi Island. Vi booket bungalow med sjutsikt p Phuphaya Seaview Resort. Bildene over viser hytta vr og utsikten fra verandaen.For et fantastisk sted! Vi bodde helt perfekt for oss som er p parferie. Romantisk og rolig, men likevel bare en liten gtur fra sentrum med heftig uteliv, barer og butikker. Vi fikk litt av alt med andre ord :)

Monkey Beach

Vi leide kajakk frste dagen og padlet til Monkey Beach og andre nrliggende sm strender. Urolig digg og befriende og kunne ro dit man vil. Vi var ute i timesvis og rodde. Philip lo av meg i starten, for jeg hadde ingen rytme i roinga s vi kom ikke s fort fremover. Det gikk heldigvis bedre etterhvert. Gy var det uansett! :)

Phi Phi Lay - "The Beach"

Andre dagen dro vi med privat bt-taxi klokken 07:00 p morgningen til Phi Phi Lay. Dette er yen hvor de spilte inn filmen The Beach. P grunn av filmen har yen blitt en stor turistattraksjon, og enormt mange reiseselskaper i Phuket, Phi Phi Island mm. arrangerer turer dit med store bter stappfull av mennesker. Det er ikke noe gy g vasse i folk, s det har derfor lite for seg dra dit om man ikke gjr som oss - nemlig drar dit kjempetidelig og kan se yen nestenalene slik at man fr en flelse av hvordan det var i filmen.

Etter vi hadde vrt p "The Beach" s tok btmannen oss med rundt p ulike andre fine steder og vi snorklet med masse tropiske fisker.

(...mer om Phi Phi siden!)

Skrevet 07.08.2015 kl.00:28. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 9 kommentarer

pretty pink

Skrevet 05.08.2015 kl.21:23. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Hei dere, n er vi tilbake i lesund og har nesten n hel uke igjen med ferie. Litt solbrent p nesen, men mange minner rikere :) Jeg lovet dere egentlig blogge fra Thailand, for det stod i hotell-beskrivelsen at der skulle vre nettverk p rommet. Vel, nettverk var der - men utrolig drlig. Brukte 4 timer (!!!) p innlegget jeg postet derfra og da hadde bildene ogsdobbelt s lav opplsning som jeg ellers bruker. Det ble derfor bare med den ene innlegget der. Jeg kommer heller til dele ferieopplevelsene fremover n fra lesund - litt p etterskudd, men det gr vel bra.

kjole: DKNY // sko: Pretty Ballerinas

Skrevet 05.08.2015 kl.21:23. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

Phuket

Skrevet 28.07.2015 kl.14:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Hei dere! Her koser vi oss maks i Thailand. Vi landet tirsdag i Phuket, shar vrt her noen dager n. Men internet-forbindelsen er s drlig at det tar sykt langt tid laste opp bilder, s jeg har ikke orket oppdater her fr n.

Vi bor p et Resort midt i Karon, og stranden der er utroligfin. Siden det ikke er hysesong i Thailand, s er det ikke s mye turister her. det er faktisk helt herlig. Vret er litt vekslende mellom bl himmel og overskyet, men vi har heldigvis bare hatt 1 time regn n dag til tross for at det er regntid. Vi har ogsvrt i Patong, Kata og Phuket sentrum.

P lrdagen gikk vi rundt i Phuket sentrum og spiste middag sent ute p Pieren der. Etter middag gikk jeg en tur p toalettet fr vi skulle ta taxi hjem. Philip ventet p utsiden, og dere vil ikke tro hvem som plutselig gikk forbi han - Ben Affleck!!!Philip fikk yekontakt med han og smilte, og Ben smilte tilbake. hvor var jeg, jo p toalettet. OMG - s typisk! Nr jeg kom ut var han selvflgelig borte. For mange fikk ye p han, s han og flget sprang til en privatsjfr. Han hadde ogs spist p en av restaurantene der sammen med sine to kompiser/livvakter.

Akkurat n er vi p Phi Phi Island. Vi har leid en bungalow med havutsikt s vi har det helt fantastisk. N skal vi ut spise middag, s snakkes siden.

Skrevet 28.07.2015 kl.14:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 10 kommentarer

snart avreise

Skrevet 21.07.2015 kl.12:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag kribler det ekstra i kroppen, for tidelig i morgentimene starter utenlandsreisen vr. Turen gr til Thailand, og jeg gleder meg enormt! :) Det skal bli godt komme seg bort fra regnvret og fr litt sol p kroppen. Vel... vi kommer oss ikke helt bort fra regnet sikkert, for der er regntid der n. Men varmere blir det hvertfall. Digger ogs Thai-mat, s det blir ikke feil spise dette i nesten to uker.

Jeg har aldri vrt i Thailand fr, s jeg er ganske spent p hvordan det er der. Blir veldig takknemlig for tips av dere p artige ting se/gjre i eller rundt Phuket?? Vi har internet p resortet vrt, s jeg kommer jevnlig til legge ut bilder fra turen vr. nsker dere en nydelig sommer videre! :)

Skrevet 21.07.2015 kl.12:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 20 kommentarer

P h u k e t

Skrevet 21.06.2015 kl.23:49. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

For bare n time siden bestilte jeg og Philip reise til Phuket! :) Er s gira n, og gleder meg kjempemasse. Jeg har aldri vrt i Thailand fr, s dette blir stas. Vi reiser ikke fr i slutten av juli, s det er fortsatt noen uker igjen med kribling.

Skal dere ut reise i sommer?

Skrevet 21.06.2015 kl.23:49. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 11 kommentarer

n a v y

Skrevet 28.04.2015 kl.23:31. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

skjorte: Elizabeth & James // cardigan: Calvin Klein // tights: Vila

God kveld stintger! I dag har det virkelig godt i ett, og vi har vrt super sporty. Etter jobb trente vi p treningsstudio og senere gikk vi en kveldstur. Det fles godt i kveld, men i morgen har jeg sikkert vondt overalt. Jeg skal ikke skryte p meg at vi trener ofte, for det er ikke ukentlig engang. Men nr vi frst kommer oss p trening, s er det gy. N som det er s mildt ute, s kan vi ogs begynne p igjen med de helgeturene vre i skogen eller p fjellet. Det er hyggelig det, skravle mens man vandrer i naturen!

N er det p tide komme seg i seng snart. Natti natt! :)

Skrevet 28.04.2015 kl.23:31. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 8 kommentarer

verdens vakreste reiseml

Skrevet 06.01.2015 kl.23:49. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Nytt r og nye ferieuker. Wohoo... Jeg har sett p reiser for sommeren i hele kveld, og sjekk ut hvor mange magiske steder det finnes i verden!!! I fjor sommer var jeg og Philip i Pamukkale i Tyrkia og det er det vakreste stedet jeg har vrt p hittil. Landskapet, kalkfjellene, varmekildene, ruinene, stillheten, romantikken, roen og inntrykkene. Alt var bare overveldende fantastisk.

Jeg lurer p hvilke land vi skal dra til i r. Har noen av dere reiseplanene klare? Jeg gleder meg allerede, selv om jeg ikke vet hvor vi skal.

Skrevet 06.01.2015 kl.23:49. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

BOURNEMOUNTH

Skrevet 22.09.2014 kl.23:32. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I grkveld kom jeg hjem fra en lang-weekend i Bournemounth i England. For en utrolig flott plass. P vei til Bournemount stoppet vi innom Stonehange.

Torsdag - Stonehange

Stonehenge er et forhistorisk monument i Amesbury i England. Det bestr av en sirkelformet megalittisk steinsetting, omgitt av en ringgrav og en sirkelformet jordvoll. Steinsettingen ble sannsynligvis reist mellom 2500 f.Kr. og 2000-tallet f.Kr., det vil si i bronsealderen, mens vollen og graven er fra rundt 3100 f.Kr., alts yngre steinalder. Stonehenge regnes som et av verdens mest kjente byggverk.

Fredag - Isle of Wight

Isle of Wight er en y utenfor srkysten av England, rett utenfor Southampton.

Fredagen tok vi en 40-miutters ferjetur over til yen Isle of Wight. For en fantastisk fin y. Koselige sm byomrder og grder, og mektig landskap. Vi spiste lunsj p en engelsk pub, som minte mye om slike man ser p britiske tv-serier p nrk. Veldig flott dag!

Lrdag - RockReef aktivitetspark og shopping i Bournemounth

Vi startet lrdagen i aktivitetsparken ut p piren p Bournemounth stranden. Frst klatret vi i ulike vegger, s kjempet vi oss gjennom hinderlype i luften, fr vi til slutt tok springfart ut av et hyt torn og hang i zipline ned til stranden. Det var s utrolig gy. Kjempekick!

Senere p dagen gikk vi rundt i byen og shoppet. Jeg tok bare bilder nr vi gikk mot stranden og i parken, for i sentrum var jeg s opptatt av fly mellom butikkene at jeg glemte helt av det.Jeg kjpte hele tre par sko p Clarks, som jeg kan vise dere siden.

Bournemounth kan virkelig anbefales. Tenk at det var rundt 20'C der sent ut i september, og folk badet p stranden. Bra shopping og hyggelig plass.

Skrevet 22.09.2014 kl.23:32. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 2 kommentarer

ready for date - Bodrum

Skrevet 01.08.2014 kl.19:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

kjole: Patterson J Kincaid // sko: Ash // clutch: Guess

Love Kristine

Skrevet 01.08.2014 kl.19:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Ingen kommentarer

100 sommerbilder fra Tyrkia

Skrevet 31.07.2014 kl.22:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Skrevet 31.07.2014 kl.22:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Kveldsbad i Bodrum

Skrevet 30.07.2014 kl.16:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Mandagskvelden etter vi hadde vrt p Kos, tok vi et aller siste kveldsbad p stranden nedenfor med oss. Tirsdag pakket vi nemlig kofferten og reiste hjem til lesund. Kommer til savne Bodrum, men vi sitter igjen med mange fine minner.

Skrevet 30.07.2014 kl.16:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

KOS

Skrevet 30.07.2014 kl.14:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Fra Bodrum kan man ta ferje til en rekke av de greske yene, deriblant Rhodos og Kos. P mandag tok vi turen over til Kos som ligger bare 10 km utenfor Bordum. Vi vandret litt rundt i byen, fant Hippokrates tre, spiste deilig lunsj i gamlebyen, og badet p stranden der. Vi hadde bare 5 timer fr ferjen retunerte til Bodrum, men det holdt igrunn. Vi fikk sett mye av Kos, og vi synes ikke det var s spennende der. Det var mye norske flagg p restauranter og barer, unge som lrte seg flaring med flasker p stranden, og mye billig alkohol. Tror nok denne yen er for de som en del yngre enn oss, og som nsker ferie med flatfyll.

For all del, vi liker bra fester selv. Men Bodrum tar det p et helt annet niv. Der er det mange svre og fancy nattsteder med underholdning, og man kan ogs feste p de store partybtene Diamond og Catamaran. Diamond er den minste av de to og har plass til ca 800 mennesker, mens Catamaran tar en plass mellom 2000-3000 og har gjestet flere celebre mennesker og Hollywood-kjendiser. Samtidig kan man finne mindre utesteder, laidback vannpipe-restauranter ned med stranden og koselige lounge-barer. Vi nsket en ferie med en blandin av opplevelser, kjrlighet, strandliv mm., s vi var bare skikkelig ute to av kveldene. Digger Bodum!

Skrevet 30.07.2014 kl.14:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

artigste middagen i Bodrum - hvordan kvitte seg med en calamari

Skrevet 28.07.2014 kl.00:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I grkveld dro vi inn til Bodrum sentrum for spise middag. Med de lokale bussene tar det bare noen f minutter fra resortet vi bor p.Vi fant oss en koselig restaurant ned ved btpromenaden, og hadde fin utsikt fra tredje etasje ned p gaten og sjen med btene. Etter ha sett p menyen valgte jeg lammespyd og Philip stuffet calamari. Mens vi ventet p maten s begynte vi snakka om bestillingen. Philip sa at han hpte fisken han fikk var god. Er ikke calamari blekksprut, sa jeg. Phiilip s oppgitt p meg og sa: nei, sklart er det blekksprut, tenkte feil og trodde det var den lille rdskjellete fisken. Man kan si hva man vil, men uansett hvor perfekt man tilbereder en calamari s smaker det gummistvel.

Vi fikk maten - og der l den, den store blekkspruten fylt med deilig ost- og urte-fyll. Maten vi fikk var bra tilberedt, og servitrene var s hyggelig. Vi hadde ikke hjerte til sre kokken ved og la den svre calamarien ligge igjen p tallerkenrett, s vi begynte idmyldre hvordan vi kunne kvitte oss med den uten at de merket det. Jeg forslo blant annet og grave ut innmaten p brdet og stappe den inni der. Philip nevnte sleppe den ned p persiennen i etasjen under. Vi endte opp med et av Philip sine forslag, som var rulle den i papir, stappet den svre calamarien i lommen og g p do for kaste den der. Der var ingen sppelbtte, s eneste mten var trekke den ned i do. Philip delte den i to, og kastet frste del nedi og trakk ned.Man skulle tro problemet var lst, men neida. Den satt seg fast! Philip fikk den heldigvis omsider ned i systemet ved hjelp av dobrsten, og den siste halvdelen ble revet i smbiter fr den forsvant ned i systemet. PUHH... Vi delte maten min, og lo oss skakk gjennom resten av middagen. Artig!

Vi har ledd s mye av den middagen siden i gr! Er det mulig. Tehee... :)

Skrevet 28.07.2014 kl.00:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise. n kommentar

Pamukkale - Hierapolis

Skrevet 27.07.2014 kl.02:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Torsdag tilbrakte vi hele 3,5 timer i Pamukkale, fr vi kjrte tilbake til Bodrum. Pamukkale er et sted i srvestlige Tyrkia, ca. 50 km nordst for byen Denizli, bermt for sin forekomst av kildekalk og varme kilder.Det ser ut som et snskred som har veltet utover skrningen. De kritthvite terrassene med bassengene er byens hovedattraksjon.Forekomsten ligger i nrheten av oldtidsbyen Hierapolis og str sammen med denne p UNESCOs Liste over verdens kultur- og naturarv. Vannet har vrt benyttet som helsebot i tusener av r. Kildekalken demmer opp det kalkrike og ofte brusende vannet i bassenger, det ene over det andre. Temperaturen p vannet er p over60C i grunnen, men er bare pomkring 36 C i vannet som man kan bade i.

Inngangspartiet til gamle Hierapolis, var ogs inngangen til severdigheten. Etter ha trasket noen hundre meter kom vi til et omrdet med massebading i kildene og et helse-/badesenter. I dette senteret kunne man bade i Kleopatras basseng (selveste Kleopatra badet der faktisk), ta hudbehandling ved hjelp av sm fisker, sole seg, spise p restauranter og drikke rett fra det rene sodium-rike vannet som skal visst vre bra for magen. Vi smakte p det boblende vannet, og det var som drikke Farris.

Jeg fr helt noia av slike sild-i-tnner-opplegg, s vi begynte istedet vandre vekk fra folkemengden og rundt p det flere km-store omrdet.

Vi hadde ikke gtt mange hundre meterne fr vi omtrent ikke s et annet menneske. Det var s fantastisk! Ruiner, parker, flott utsikt og landskap om hverandre. Vi fant ogs vr egen badeplass langt langt unna, og kunne kose oss der.S romantisk og vakkert ♥

Skrevet 27.07.2014 kl.02:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

Pamukkale

Skrevet 26.07.2014 kl.23:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Onsdag etter vi hadde vrt p Jomfru Maria's sted, kjrte vi til Pamukkale og la oss inn p hotell. Pamukkale er et sted i srvestlige Tyrkia, ca. 50 km nordst for byen Denizli. Stedet er bermt for sin forekomst av kildekalk og varme kilder,

Love Kristine

Skrevet 26.07.2014 kl.23:54. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Ingen kommentarer

Efesos - Jomfru Maria

Skrevet 26.07.2014 kl.18:45. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Onsdag ettermiddag, etter vi hadde sett p ruinene og ftt i oss en matbit, dro vi videre til Jomfru Marias sted. Det var her Jomfru Maria og apostelen Johannes slo seg ned etter Jesu dd.

Stedet ligger p en fjellhyde. Det var et parkomrde med en kirke, og vi kunne se ruiner etter en gammel dpeplass der. Vannet som man kan pumpe ut fra brnnene er rent og kommer fra berggrunnen. Dette anses ogssom helligvann. Mange, vi inkludert, vasket seg og drakk av vannet. Vi begge skrev opp nskene vre p enpapirlapp og hang de opp p nske-veggen.

Love Kristine

Skrevet 26.07.2014 kl.18:45. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Ingen kommentarer

Efesos - ruiner

Skrevet 26.07.2014 kl.16:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Onsdagen dro vi til Efesos for se p ruinene der. Efesos er kanskje den strste turistattraksjonen i Tyrkia. En gang provinshovedstad i Romerriket, men s forlatt i lpet av middelalderen.

I dag kan vi vandre rundt blant ruinene og la oss imponere over de bygninger, teknikker og samfunn som var levende for over 2000 r siden. Efesos/Efesus var opprinnelig en havneby som var tilknyttet havet gjennom elva Eaystros. Et jordskjelv i r 614 dela mye av stedet. Etter hvert mistet ogs byen sin sentrale posisjon fordi sjen trakk seg tilbake, og dermed l den ikke lenger ved kysten. Ettersom bare en liten del er gravd ut og mye er delagt, fr man ikke sett alt Efesos har hatt by p. For eksempel Artemis' tempel, et av verdens syv originale underverker. De eldste funn fra omrdet er fra r 1300 - 1400 f.Kr.

Det tok ca 2,5 timer p g gjennom hele det enorme omrdet. Vi betaltelitt ekstra for komme inn i museet..Der kunne vi se dekorerte ruiner som de bevarte under en nybygg.

Love Kristine

Skrevet 26.07.2014 kl.16:34. Ligger i kategorien Utenlandsreise. Ingen kommentarer

feriekos

Skrevet 25.07.2014 kl.22:26. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Dagene gr i ett her, s det har blitt lite tid til oppdatere bloggen. Vi koser oss kjempemasse, og har gjort s mye forskjellig. Tirsdag var vi i badeland, onsdag i Efos og s p ett de syv underverk, og torsdag dro vi til Pamukkala og badet i varme kilder. I dag var det strand-dag og shopping i Bodrum. Legger ved bilder siden. nsker dere en fin ferie!

Skrevet 25.07.2014 kl.22:26. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

Bodrum slott og vindmller

Skrevet 19.07.2014 kl.18:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Bodrum Slott

Fredag beskte vi Bodrum slott. Denne unike og antikke bygningen dominerer havneomrdet i Bodrum. Bygd p en steinete klippe mellom to bukter, er borgen nesten firkant formet, og innerveggene er bygd med rester fra Mausoleet. Riddere med base p Rhodos bygde slottet St Peter tidlig i det 15. rhundre, og det beskyttet Bodrum, om ikke alltid sukseefullt, helt frem mot slutten p 1.verdenskrig. Dette var Anatolias siste kristne samhold. Slottet ble museum I 1961 og huser i dag museumet for undervanns arkeologi.

Bodrum vindmller

Vindmllene er en av mange attraksjoner hvor man har utkikk over Bodrum by. Mllene ligger vendt mot nord vest, de er bygget opp av naturstein og tmmer, og frem til 1970 rene holdt mlleren til her oppe. Vindmllene i Bodrum er ikke i bruk i dag, men str pyntelig p oliven lundene i forhyningene som omgir Bodrum.

Det var veldig fint dra opp dit og se utover Bodrum, men det var virkelig glasskr overalt der. Hver kveld drar tyrkere opp dit, rner og drikker. Vi ble anbefalt ikke vre dere etter det ble mrkt, for det kan vre litt skummelt.

Skrevet 19.07.2014 kl.18:43. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 4 kommentarer

BODRUM

Skrevet 17.07.2014 kl.18:37. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Hei stinger! Akkurat n sittter vi p en nettkaf i Bodrum og nyter livet. Vi kom hit natt til onsdag og skal vre her hele to uker. Herlig!

Bodrum, kalt Tyrkias St. Tropez er den mest populre ferie destinasjonen for tyrkere. Mange tyrkiske kjendiser, skuespillere og sangere reiser hit. Ogs en rekke Hollywood-kjendiser har feriert her. George Clooneyhar feriehus i Bodrum, og akkurat n er Zac Efron her. Det er jo litt gy! Her ligger ogs en av de 7 antikke underverker i verden, Mausoleum.

Det som vi synes er bra her, er at det er vind og samtidig veldig lav luftfuktighet, s man blir ikke s varm og svett som i andre sydlige land. De standard jalla-bodene finnes naturlignok her ogs, men gr man i de riktige omrdene i Bodrum sentrum (de stedene tyrkerne er) s slipper man innkasterne p restaurantene, og man kan shoppe ekte merkevarer eller varer med fastpris i finere butikker. Langs kaien i Burdrum er det tett i tett med bter og store yacht'er. Vi har allerede rukket og g rundt i lokalbyen Gumbert, i Bodrum, og badet p stranden Bitez.

kjole: Miss Sixty

Skrevet 17.07.2014 kl.18:37. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 3 kommentarer

Shopping - Victoria's Secret

Skrevet 12.09.2013 kl.13:21. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Shopping p Island er utrolig bra. Islendingene ligger noe foran oss p mote, og de har en tettere link opp mot USA. En del av de store motehusene tester ulike trender p Island, nettopp fordi samfunnet der er s lite og det er lettere se om noe funker. Vi rakk desverre ikke shopping, for vi gjorde s mye annet i stedet (Golden Circle saitsing, Blue Lagune og hestridning). Men jeg fikk shoppet litt p VS p flyplassen. Elsker den butikken. De har s vanvittig mye fint. Alle bodylotion luker fantastisk, lipglossene er sukkerste og shiny, undertyet er supersexy, +++.

Dette shoppet jeg:

Skrevet 12.09.2013 kl.13:21. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 12 kommentarer

Byvandring - Reykjavik

Skrevet 09.09.2013 kl.01:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Etter ridningen i dag gikk jeg og Marielle en tur rundt omkring i Reykjavik. Den frste plassen vi beskte var Harpa. Harpa er konsert- og operahuset i Islands hovedstad Reykjavik. Bygget huser Island Symfoniorkester og den islandske operaen. Bygget, som ble pnet i mai 2011, er tegnet av det danske arkitektkontoret Henning Larsen Architects, i samarbeid med kunstneren Olafur Eliasson som tegnet den karakteristiske fasaden i stl og glass.Nr vi gikk inn i Harpa tok vi heisen opp til 5. etasje, og s gikk vi nedover i bygningen.

Vi gikk s videre gjennom byen til vi kom til Hallgrimskirkja. Hallgrmskirkja Hallgrims Kirke er den strste kirken p Island. Den er 74.5 meter hy og ligger p et hydedrag rett srst for sentrum av Reykjavik. Kirken er oppkalt etter Hallgrmur Ptursson en islandsk poet og salmedikter. Foran kirken str statuen av oppdageren Leiv Eiriksson, mannen som oppdaget Amerika. Vi gikk frst rundt inni kirken, fr vi tok heisen opp i trnet. Fra trnet hadde vi utsikt over hele Reykjavik. Det var litt kult se byen derfra og f et litt mer samlet inntrykk av hvordan byen faktisk er.

Videre gikk vi bare rundt i Reykjavik, fr turen endte tilbake p Plaza Hotell som vi sover p.

Skrevet 09.09.2013 kl.01:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 21 kommentarer

Hesteridning - Islandshest

Skrevet 08.09.2013 kl.21:29. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag dro jeg p hesteridning. Det var utrolig artig, for jeg har aldri ridd alene p hest fr. Det gikk overraskende bra, men de hestene var supersnille ogs. Jeg fikk den vakre hesten Eldur. Den var s god :)

Skrevet 08.09.2013 kl.21:29. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 5 kommentarer

Saitsing p Island - Thingvellir - Geysir - Gullfoss

Skrevet 07.09.2013 kl.20:01. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag kjrte vi rundt p ulike steder og fikk sett tradisjonelle butikker, Thingvellir, Geysir og Gullfoss. Det var utrolig spennende og oppleve s mye annerledes enn det jeg ellers ser p ferie. :)

Shops

Det gikk stortsett i ullklr, strikk og pels p de butikkene vi stoppet p med tradisjonelle varer. 66* North er et av de mest kjente merkene her oppe.

Thingvellir

Thingvellir er ei slette i ei dal p Island, og blir regnet som en del av verdensarven. Plassen ligger ved den strste innsjen p Island.

Geysir

Vi var s p geisiren Geysir. (En geysir er en varm kilde som periodisk kommer i utbrudd og sender en syle av vann og damp opp i luften. Fenomenet er oppkalt etter geysiren Geysir p Island.) Det var s utrolig kult se. Den strste geysiren fikk utbrudd hvert 5-7 minutt, s vi stod ventet i spenning p utbruddene. Tihi... Artig! :)

Gullfoss

Gullfoss, ogs p islandsk kalt Gullfoss, er en fredet foss i den srvestlige delen av Island, 120 km nordst for Reykjavk. Fossen dannes av elva Hvt og har en hyde p 32 meter, fordelt p to fall. Det verste har et fall p 11 meter og det som er litt lenger nede har et fall p 21 meter. Nedenfor fossen er juvet over 70 meter dypt. Gullfoss er en av de flotteste fossene p Island og en betydelig turistattraksjon.

Skrevet 07.09.2013 kl.20:01. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 14 kommentarer

Island

Skrevet 07.09.2013 kl.02:13. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

God kveld fra Island :) For en annerledes og spesiell plass dette er. Det er nesten lavastener overalt her, med unntak av bysentrum. Vi stoppet innom den Blue Lagune fra flyplassen og Reykjavik for bade der. som dere kan se, koset jeg og Marielle oss. Det var mellom 37-39'C i vannet og kun 9'C i luften, s det var stor forskjell p over og under vann. Herlig var det! I morgen skal vi rundt omkring p saitsing, s det blir spennende!

Skrevet 07.09.2013 kl.02:13. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 25 kommentarer

Tyrkia

Skrevet 26.07.2013 kl.21:27. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

N er vi kommet hjem fra Tyrkia og for en fantastisk tur. Dette er frste skikkelige ferien vr sammen, og den ble s utrolig vellykket. :) Turen vr var ganske spontan, vi bestilte nemmlig bare tre dager fr avreise, og det var en "Uspesifisert, All inclusive, Solsjansen"-tur med Tyrkiareiser. S det eneste vi visste var at vi skulle til Tyrkia, flyet ville lande i Antalya, vi skulle f dekket mat/drikke og vi hadde krav p minimum et 3-stjernes hotell. Tihi... Vi var ikke s stresse over hvor vi skulle havne, for vi tenkte at uansett hvor det ble s fr vi det fint s lenge vi er sammen. Vi krysset selvflgelig fingrene for et hotell nrt stranden. vi var s heldige. Vi havnet i den kjempekoselige havnebyen Side, og fikk plass p Hotell Side Best House, som l bare ca. 100 m fra stranden. Jeg mener ogs at at en ferie blir stort sett som man former den selv ogs, uansett hvor man havner. vi har virkelig vrt kjempeflinke til fylle dagene med spennende ting. Vi har vrt p rafting, jeep-safari, dagstur til Alanya, sett p ruiner og gtt/tatt lokalbuss til flere spennede sm-steder utenfor Side. Vi har ogs tatt det veldig med ro og flt p ferie-moduset. Kveldene har vrt sene og vi har sove lenge. To av dagene l vi bare lenge og s p film p hotellet utover dagen, for s gjre noe mer spennende p kvelden. Vi har gtt mange turer langs promendaen i Side, og hatt den mest romantiske middagen sammen p en restaurant ut p sjen. S etter disse to ukene sitter vi igjen med litt brunfarge og utrolig mange minner. Beste ferien! :)

Skrevet 26.07.2013 kl.21:27. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 13 kommentarer

Strand-bilder

Skrevet 25.07.2013 kl.11:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Tihii.. Det har ikke vrt s mye stranda p oss her nede. Tipper rundt halvparten av dagene, ikke mer enn to timer og alltid etter en sen lunsj. Philip klarer ikke ligge i ro mer en maks ti min, s vi har lagt for det meste p bademadrasser langt ut p sjen eller spilt strand-tennis. S strandbildene har glimtet med sitt fravr p bloggen. ;) Vi tok disse i grkveld, da de fleste hadde forlatt stranden. Er s utrolig fult der n i fellesferien.

N sitter vi i resepsjonen p hotellet og venter p at bussen til flyplassen skal plukke oss opp. Vi har hatt en fantastisk ferie med mange flotte minner, s det er med blandet flelse vi reiser hjem. Savner Bella utrolig masse, og det skal bli godt komme hjem til henne og familien min i lesund i kveld. :)

Skrevet 25.07.2013 kl.11:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 9 kommentarer

Kumky

Skrevet 24.07.2013 kl.13:53. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Tirsdagen dro jeg og Philip en liten tur til en av nabobyene til Side, Komky. Der var s utrolig vakkert p promendaden nedenfor de store resortene der. Dette er nok en perfekt ferieplass for barnefamilier, men mulig litt dlt for unge frie. For mens det i Side er et rimlende liv langs promenaden, mange markeder, utesteder osv, virker det som alt av liv p Komky er knyttet til Resort-hotellene. Men de resorthotellen er ville alts. Mange tennisbaner, fotballbaner, egne badeland, restauranter, spa, barneklubber og barne-aktiviteter +++.

Skrevet 24.07.2013 kl.13:53. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 7 kommentarer

Ruiner - Side

Skrevet 22.07.2013 kl.14:33. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I Side er det s utrolig mange ruiner overalt fra romertiden, s i gr brukte vi en times tid p vandre gjennom de fleste. Synes det er s spennende med historiske ruiner og gjennstander s man kan se hvordan mennesker levde fr.

Skrevet 22.07.2013 kl.14:33. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 9 kommentarer

Alanya

Skrevet 21.07.2013 kl.21:14. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I gr dro jeg og Philip en tur inn til Alanya. Vi tok to ulike lokalbusser, det tok nesten to timer. Drlig aircondition, svette tyrkere og drlig lukt... opplevelse i seg selv! ;) Som mange allerede vet, s var bde jeg og Philip med i Fristet for snart to r siden og ble kjrster under finalen. Fristet ble spilt inn i to villaer i Alanya, s vi har en del minner fra denne byen (uten i det hele tatt ha sett s mye p grunn av restriksjonene vi hadde). Etter ha tittet litt rundt i bysentrum dro vi videre til Oba, og da frst til Green Garden Resort.

Philip var med de tre frste ukene og ryk ut av programmet, for s komme inn igjen de tre siste. I mellomtiden bodde han p ulike hoteller, men akkurat Green Garden tilbrakte han mest tid p, hele fem uker. Der spillte han tennis, badet og hadde nok tusle med. S det var litt artig dra tilbake dit titte. Vi tok en lunsj fr vi dro videre til hotellet mitt.

Jeg var med i Fristet i de fire siste ukene. Men fr det, s bodde jeg hele 16 dager her. Det var et annet hotell den gangen (gult), s det eksisterer ikke lenger. Men det forstr jeg godt. Makan til dritthotell skal man lete lenge etter. Jeg var den frste nordiske som noen gang hadde bodd der (ikke godkjent av noen nordiske selskap), og der var kun polakker, briter og indere samtidig med meg. Persjonellet kunne knapt engelsk, og den gamle vaskedamen var alltid utslitt nr hun kom opp p mitt rom i 4. etasje. Hun bommet kun ryk, satt seg p verandaen min og klaget p tyrkisk over de trtte bena sine. Nye hndduker fikk jeg frst etter ti dager, og da hadde jeg trket meg med en vaskeklut i de siste dagene i pvente. Matsalen var alltid full, og var jeg ikke tidelig ute s var det lite av den drlige maten igjen. P rommet hadde jeg ingen musikk-kanaler og alt gikk p polsk eller tyrkisk, s det var ingen vits sitte der. Jeg ble tidelig fratatt mobil og hadde ikke lov til forlate hotellet, s dere kan tippe dagene var lange. Heldigvis s jobbet det en tyrker som kunne norsk i baren ved siden av (den som dere ser rester av n), for han hadde drevet pizzeria i Norge fr. Baren var innreddet med bilder av kongefamilien og den var s koselig. S jeg satt hver eneste kveld der, ryket vannpipe, lrte om kulturen, og etterhvert startet jeg og jobbe der p gy. Jeg var totalt udugelig til blade drinker, og de stakkarne som fikk av meg vred seg i smerter over hvor sterke de var. Klarte aldri beregne s det var nok plass til bladevannet i shakeren ;)

Vi dro ogs en tur opp til Fristet-huset, og det var litt artig se det igjen. Vi har jo utrolig mange minner derfra, samtidig som det var der kjrligheten vr startet. I ruinene fra huset ved siden av (med mye spray p veggene) ble mange av rekvisittene som ble brukt i programmet laget. Den svarte boksen med fire hull ble brukt i ett av de siste episodene, da tre av deltakerne hadde bind for ynene og skulle finne noe i de ulike boksrommene som inneholdt forskjellige ekle ting (krabber, spagetti osv).

Det ble ogs litt shopping i Alanya. Veldig deilig endelig finne flere skikkelig butikker som ikke selger falske ting. :) Jeg kjpte en kjole, to vesker og en genser, mens Philip kjpte et par sko. :)

Artig, spennende og herlig dag i Alanya!

Skrevet 21.07.2013 kl.21:14. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Jeep Safari

Skrevet 20.07.2013 kl.00:52. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

P torsdagen var vi p Jeep Safari. For en tur med masse opplevelser p godt og vondt. ;) Opplegget startet veldig jalla. Vi var mange mennesker som skulle fordeles p seks biler. med null planlegging og kun fire sjfrer, s ble det kaos. Etter lang tid klarte de overtale to av turistene til kjre, samt jeg og Philip ble plassert i fire ulike biler fr de fikk kabalen til g opp. nr vi endelig skulle begynne kjre, s var frste stopp bensinstasjon for fylle bensin. Jezzz - etter en time var vi endelig i gang.

De snakket stort sett kun tyrkisk og tysk, s vi visste igrunn aldri hvor vi var, hva vi skulle se etter eller hvor vi skulle p neste stopp. Frste location var en dyrepark langt inni fjellene. De hadde kjempemange ulike dyr og fugler. Vi kjpte dyremat, s vi kunne mate de. det var utrolig gy nr de spiste fra hendene vre. Det som ikke var s kult, var at de hadde en ulv, en depressiv rev og to triste apekatter i bur. Synes det er helt flt og stenge inne dyr som egentlig burde vre i det fri, s deler ikke de bildene med dere (bloggen skal jo vre en happy-plass). Men for all del, vi koste oss masse der. :) Videre kjrte vi gjennom bebyggelser opp i fjellene, s p fossefall, elver og spiste lokalmat. Det var ganske s kult, ogs var det mye vakkert se. Det som ikke var s digg var at det pissregnet i over en time p turen. Og med pent tak og kaldere luft i fjellene, s var sinnsykt kaldt. Jeg s ikke en dritt p over en halvtime, for der bttet s mye ned og jeg satt med en hnduk over hode og skalv av kulde. Philip var s nydelig. Kom med stttene ord og fikk opp stemningen. Alt i alt s var det er veldig fin tur, for vi fikk sett utrolig masse forskjellig. :)

Skrevet 20.07.2013 kl.00:52. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 4 kommentarer

Fantastisk date

Skrevet 17.07.2013 kl.13:47. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I gr hadde vi bestilt bord p en fancy restaurant p en brygge p sjen. Det var s utrolig romantisk. Blgebrus, solnedgang, nyelig mat og god service. Vi er begge veldig glade i sjmat, s til forett fikk vi scampi og hvitlksbaguetter, mens vi hadde abbor til hovedrett.

Beste daten min <3

Skrevet 17.07.2013 kl.13:47. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 12 kommentarer

Rafting

Skrevet 16.07.2013 kl.21:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag var vi p rafting! Vi kjrte i over en time langt oppi fjellene. Det var s vanvittig gy p raftingen. Selv om det ikke alltid var s mye blger og strmninger alle partiene p den flere timer lange lypen, s laget arrangrene s mye liv at det ble action uansett. Det var bare 16'C i vannet, s det var superkaldt. Og vi veltet et par ganger, samtidig som raftinglederen kastet tilfeldige folk ut i vannet. Bde jeg og Philip havnet under bten en gang, det var litt ubehagelig. Spesielt nr vi svmte mot overflaten og dunket hode oppi flere ganger p rad. Philip slo ogs knerne ned i stenene, og er litt hoven n. Alle btene i elvene hadde egne team-navn. Vr bt-team hete Prestige, og vi hadde egne kamprop og krigsstrategier mot de andre btene. hver gang vi sttte p andre bter (som var hele tiden),s var det full vannkrig.

Vt, kald og artig fornyelse! :)

Skrevet 16.07.2013 kl.21:20. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Kos i Side

Skrevet 16.07.2013 kl.00:50. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

I dag har vi vandret litt i butikker og vrt noen timer p stranden. Vi gr s utrolig mye her nede. Bde for orientere oss, og for det er s artig titte i butikker. Er s utrolig heldig med Philip, han er s tlmodig nr vi er p markedene og lar meg f virre i mitt tempo. Tihiii.. :) I morgen m vi opp tidelig, for vi blir hentet med buss kl 9 og skal p rafting. Gleder oss s masse! nsker dere en nydelig kveld! :)

Skrevet 16.07.2013 kl.00:50. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 6 kommentarer

Kveldstur langs promenaden :)

Skrevet 14.07.2013 kl.21:03. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

God kveld fra Side! :) I gr badet vi masse i sjen, l p vannmadrasser og spilte vann-tennis. P kvelden s dro vi p et av de mest trendy utestedene p Side, Karma. Det ble en lang og fuktig kveld med mye liv. S i dag sov vi til lunsj-tider, tittet litt i butikker og gikk en kveldstur langs promenaden. I kveld skal vi bare ta det roliga p hotellet med tvserier og filmer. Herlig med en chill kveld s vi kan f orden p dgnrytmen og f mer ut av morgendagen. Vi koser oss maks her nede i Tyrkia! :)

nsker dere en herlig sndag! :)

Skrevet 14.07.2013 kl.21:03. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 11 kommentarer

SIDE

Skrevet 13.07.2013 kl.18:01. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Hei stinger! N koser vi oss i Tyrkia. Vi var ikke fremme p hotellet fr kl 06.00 fredagsmorgen, s mye av grsdagen gikk til soving. Vi bor i en koselig liten havneby som heter Side. Den ligger i underkant av en time fra Alanya. Vi er ganske fornyd med hotellet. Maten er god, og vi bor bare 100-150 m fra stranda. HERLIG! Her er noen bilder fra grsdagen.

Skrevet 13.07.2013 kl.18:01. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 11 kommentarer

Tyrkia next

Skrevet 11.07.2013 kl.20:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

N sitter jeg og Philip p Vigra flyplass, tar en kald en, og venter p at flyet til Tyrkia skal g. Hjelpes s vi gleder oss!!! Varme, taning, bading, chill, kos, eksotisk mat, sene kvelder, nye opplevelser +++ Ahh... GLEDE!!! :D

Skrevet 11.07.2013 kl.20:06. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 35 kommentarer

Tyrkia :)

Skrevet 08.07.2013 kl.12:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise.

Er s superhappy n!!! :) Jeg og Philip har nettopp bestilt en to ukers tur til Tyrkia, og vi reiser allerede p torsdag. Det skal bli s vanvittig herlig komme seg bort fra Norge, f litt sol p kroppen og nyte late dager. GLEDE! :) Det blir litt spesielt for oss, for det var jo i Alanya Fristet ble spilt inn og vi mttes og ble kjrester. S vi har begge vrt der kjempelenge, men likevel ikke sett noe av byen. N skal vi endelig f oppleve den, og det blir gy! :)

Noen andre som skal til Tyrkia?

Skrevet 08.07.2013 kl.12:48. Ligger i kategorien Utenlandsreise. 16 kommentarer

Les mer i arkivet Mai 2017 November 2016 Oktober 2016
Hei! Jeg heter Kristine og er ei 30 r gammel jente fra lesund. Bor i Tigerstaden med min kjre, jenta vr Serine Isabella og pusen vr Bella. Mulig du s tryne mitt i TV3-programmet Fristet, der jeg ble kjreste med Philip under finalen. Har ogs vrt med i n episode av Budkrigen p TV2. Bloggen min gir et lite innblikk i hverdagen min, ogs deler jeg ting med dere som jeg liker. Hper den faller i smak!

Kontakt: kristinerosok@gmail.com

Lik ogs min fan-side p face: http://www.facebook.com/ kristinerosok.blogg.no